اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

مراسم رونمایی از جنگنده‌های «اف-16» در پاکستان+عکس

مراسم رونمایی از جنگنده‌های اف-16 خریداری شده از «اردن» با حضور «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان در پایگاه هوایی شهر «سرگودار» این کشور برگزار شد.

مراسم رونمایی از جنگنده‌های «اف-16» در پاکستان+عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، مراسم رونمایی از جنگنده‌های اف-16 که دولت پاکستان از کشور اردن خریداری کرده است در پایگاه هوایی شهر سرگودا برگزار شد.

گفته می‌شود که اسکادران جنگنده‌های پاکستان با تحویل گرفتن هواپیماهای جدید اف-16 از اردن تکمیل شده است.

راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان در این مراسم اظهار داشت که نیروی زمینی و هوایی پاکستان همیشه توانسته‌اند به بهترین شکل با برآورده کردن خواسته‌های مردم، از این کشور دفاع کنند.

وی افزود: خریداری جنگنده‌های اف-16 باعث استحکام و پایداری روابط اردن و پاکستان می‌شود.

شریف، افزایش قدرت و تکمیل اسکادران نیروی هوایی پاکستان را به فرمانده نیروی هوایی و خلبانان ارتش این کشور تبریک گفت.

«طاهر رفیق بت» فرمانده نیروی هوایی پاکستان نیز در این مراسم گفت که با در اختیار داشتن جنگنده‌های اف-16 بهتر می‌توانیم با خطرهای داخلی و خارجی مقابله کنیم و اکنون توانایی دفاع نیروی هوایی پاکستان افزایش یافته است.

وی ضمن تشکر از اردن برای فروش جنگنده‌های اف-16 به پاکستان افزود که این جنگنده‌ها به قیمت مناسبی خریداری شده است.

در پایان این مراسم خلبانان ارتش پاکستان با به پرواز درآوردن جنگنده‌های اف 16 و انجام حرکات نمایشی قدرت نیروی هوایی این کشور را به نمایش گذاشتند.

هواپیماهای اف-16 به عنوان یک جنگنده سبک، ساده و ارزان برای نیروی هوایی آمریکا طراحی شد تا باتولید بالا توانایی برتری هوایی خود را افزایش دهند.

تاکنون بیش از 4500 فروند از این هواپیما تولید شده و آخرین خریدار آن نیز عراق است که 18 فروند اف-16 سفارش داده است.

در مجموع 25 کشور از این هواپیما استفاده می‌کنند و مدل‌هایی از آن در ژاپن و ترکیه هم تولید می‌شود.

در سال 2009 در مجموع 2 هزار و 309 فروند اف-16 در کشورهای مختلف دنیا عملیاتی بوده‌اند که این رقم بیشتر از هر هواپیمای جنگی دیگر است به این معنا که 15 درصد از کل هواپیماهای جنگی دنیا را اف-16 تشکیل می‌دهد.

جنگنده اف-16 در ابتدا به عنوان یک جنگنده‌ سبک برای برتری هوایی روزانه طراحی شد، اما در عمل به یک هواپیمای چند منظوره برای انجام عملیات در شرایط‌ آب و هوایی مختلف تبدیل شد.

در طول دوران تولید این هواپیما، بهینه‌سازی‌های مداومی بر روی آن صورت گرفت و مدل‌هایی با قابلیت‌های بالاتر تولید شده‌ است.

کارشناسان بر این باورند که پاکستان نتوانسته به صورت مستقیم هواپیماهای اف-16 را از آمریکا خریداری کند بنابراین سعی می‌کند تا از طریق کشورهای عربی این جنگنده‌های پیشرفته را خریداری و اسکادران هوایی خود را تکمیل کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول