اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: برای روسیه برقراری روابط با اوکراین دشوار است

رئیس‌جمهوری روسیه در رابطه با انتخابات اوکراین گفت: برقراری رابطه با دولت اوکراین، درحالیکه عملیات نظامی در مناطق شرقی ادامه دارد، بسیار سخت خواهد بود.

پوتین: برای روسیه برقراری روابط با اوکراین دشوار است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز در جمع خبرنگاران در شانگ‌های چین اعلام کرد که تصمیم برای خارج شدن نظامیان روسی از مناطق هم مرز با اوکراین از آن جهت گرفته شد تا شرایط مناسبی برای برگزاری انتخابات در این کشور فراهم شود.

وی افزود: "البته نظامیان ما اصلا به خطوط مرزی کاری نداشتند، ولی چون تمرینات نظامی نزدیک به مرزهای مشترک ما با اوکراین برگزار می‌شد، من به وزارت دفاع دستور دادم تا آنها از این مناطق خارج شده و به مراکز استقرار دائم خود بازگردند. "

پوتین در عین حال حادثه‌ای که برای خبرنگاران روسی رخ داده و نظامیان اوکراینی دو خبرنگار شبکه تلویزیونی «LifeNews » را بازداشت کردند را کاملا غیرقابل قبول ارزیابی کرد.

وی در خصوص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین تاکید کرد که برقراری روابط با افرادی که در حالی به قدرت خواهند رسید که عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب اوکراین ادامه دارد و از کار رسانه‌های گروهی ممانعت می‌کنند، بسیار سخت خواهد بود.

وی افزود: این مسئله مسلما بر قانونی بودن انتخابات تاثیر خواهد گذاشت و من امیدوارم که شرکای ما در اروپا و ایالات متحده به این مسئله توجه داشته باشند و بالاخره درک کنند که چه اتفاقاتی در اوکراین در حال رخ دادن است.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین یادآور شد که تا زمانی که ارزیابی درست و واقع بینانه‌ای از حادثه تاسف بار در اودسا صورت نگیرد، همچنان امکان وقوع حوادث مشابه در اوکراین وجود دارد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول