اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن: غرب در اجرای تحریم‌ها علیه مسکو قاطعیت نشان دهد

معاون رئیس‌جمهور آمریکا که به رومانی سفر کرده است تصریح کرد: اگر روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین را تضعیف کند باید در اجرای تحریم‌ها علیه این کشور قاطعیت به کار گیریم.

بایدن: غرب در اجرای تحریم‌ها علیه مسکو قاطعیت نشان دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در پایتخت رومانی با اشاره به الحاق «کریمه» به روسیه تأکید کرد: مرزهای اروپا هرگز نباید به زور سلاح تغییر کند.

وی این اظهارات را در پایگاه نیروی هوایی «اوتوپنی» در رومانی مطرح کرد و گفت: تصاحب کریمه به ما یادآور می‌شود که به چه دلیل ما به ناتو نیازمندیم و به چه دلیل رومانی به ناتو تعلق دارد.

بایدن ادامه داد که اگر روسیه انتخابات چند روز آینده ریاست‌جمهوری اوکراین را تضعیف کند، باید در اجرای تحریم‌ها علیه مسکو قاطعیت به خرج دهیم.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نیروهای آمریکایی و رومانی که در یک رزمایش نظامی مشترک شرکت کرده بودند، گفت: مرزهای اروپا نباید هرگز به زور سلاح تغییر کنند و این همان دلیلی است که ما اشغال غیرقانونی کریمه توسط روسیه را محکوم می‌کنیم.

آمریکا و اتحادیه اروپا برخی از شخصیت‌های روس که وابسته به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هستند را بعد از الحاق کریمه به مسکو تحریم کرده است و برای آنها ممنوعیت سفر ایجاد کرده‌اند و دارایی‌های آنها در آمریکا و اروپا را مسدود کردند و همچنین هشدار داده‌اند که اگر روسیه تلاش کند تا بخش‌های بیشتری از اوکراین را به مسکو ملحق کند یا در انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین اخلال به وجود آورد، تمامی بخش‌های اقتصاد روسیه را با تحریم‌های بیشتر هدف خواهند گرفت.

معاون اوباما ادامه داد: راهبرد ما فراتر از تحمیل هزینه‌ است. استراتژی ما در خصوص سرمایه‌گذاری در ناتو است که از همین بحران به وجود آمده است و با قدرت و اتحاد بیشتر در راستای یک نشست موفق در ولز تلاش می‌کند.

بر اساس این گزارش، از زمانیکه کریمه به مسکو ملحق شده است، ناتو هواپیماهای جاسوسی را بر فراز آسمان لهستان و رومانی به پرواز درآورده است و کشتی‌های جنگی را به بالتیک و دریای سیاه فرستاده است و نظامیان ارتش آمریکا را به لهستان، رومانی و کشورهای بالتیک فرستاده است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول