اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شورای امنیت خواستار توقف خشونت‌ها و برقراری صلح در مالی شد

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف خشونت‌ و درگیری‌ در شمال مالی و ازسرگیری مذاکرات صلح میان دولت و شورشیان طوارق شد.

شورای امنیت خواستار توقف خشونت‌ها و برقراری صلح در مالی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی خشونت‌های اخیر کیدال که صدها نفر از مردم را وادار به فرار کرد، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته خواستار توقف خشونت‌ و درگیری در شمال مالی و ازسرگیری مذاکرات میان دولت و شورشیان طوارق شد.

بر اساس این گزارش، 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای مشترک این خشونت‌ها را محکوم کردند و از تمامی طرف‌های درگیر خواستند که با حفظ خویشتن‌داری، مانع از بروز خشونت علیه غیرنظامیان شوند.

اعضای شورای امنیت همچنین ضمن اعلام حمایت از  احیای اقتدار دولت در سراسر مالی از جمله در کیدال، روند مذاکرات معتبر را تنها راه برقرای صلح و ثبات پایدار در این کشور دانستند و خواستار برقراری مذاکرات صلح میان باماکو و گروه‌های مسلح شدند.

در درگیری‌های شنبه گذشته اطراف فرمانداری کیدال ، 8 نظامی و 28 شورشی طوارق کشته و 30 تن از کارمندان هم توسط شورشیان ربوده و به گروگان گرفته شدند.

ناآرامی‌ها در مالی سال 2012 پس از آن آغاز شد که گروه‌های تندرو وابسته به القاعده از شورش تحت رهبری طوارق استفاده کرده و مناطقی در شمال مالی را به کنترل خود درآوردند اما فرانسه با مداخله نظامی در این منطقه عناصر تندرو را سرکوب کرد.

دولت مالی و گروه‌های مسلح ازجمله جنبش ملی طوارق برای آزادی ازواد سال گذشته توافقنامه‌ای را به منظور آغاز مذاکرات درباره خودمختاری منطقه کیدال امضا کردند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول