اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/تازه‌ترین تحولات لیبی/

نیروهای «حفتر» طرح دولت لیبی برای حل بحران سیاسی را رد کردند

نیروهای طرفدار ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده انقلابیون سابق لیبی طرح دولت این کشور برای حل اختلافات سیاسی را رد کردند.

نیروهای «حفتر» طرح دولت لیبی برای حل بحران سیاسی را رد کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، دولت موقت لیبی دیروز پس از برگزاری نشستی فوق العاده برای بررسی اوضاع بحرانی در این کشور طرحی 10 ماده ای را برای حل بحران پیشنهاد کرد.

دولت لیبی در این بیانیه که خطاب به کنگره ملی این کشور است،خواستار تعلیق فعالیت کنگره ملی لیبی تا زمان برگزاری انتخابات آینده شد.

دولت لیبی در عین حال بر لزوم تصویب بودجه جدید این کشور پیش از تعلیق کار کنگره ملی تاکید کرد.

نیروهای طرفدار خلیفه حفتر که خود را ارتش ملی لیبی می خوانند در پی حمله روز یکشنبه گذشته به مقر کنگره ملی لیبی و تعطیلی آن تاکید کردند که هرگز کنگره ملی را به رسمیت نمی شناسند و کمیته شصت نفره تدوین قانون اساسی مسئول امور پارلمانی و نظارتی است.

بنابراین دولت لیبی با ارائه طرح خود سعی کرده است که کشمکش بین گروه های شبه نظامی تندرو وابسته به بعضی طرف‌ها در کنگره ملی با نیروهای خلیفه حفتر بیطرف باقی بماند.

دو گردان شبه نظامیان طرفدار حفتر که یکشنبه گذشته کنگره ملی را به تعطیلی کشاندند در اسفند ماه گذشته هم در اعتراض به تمدید کار کنگره به مقر آن حمله کرده بودند.

طرح دولت لیبی همچنین شامل رای گیری مجدد در کنگره ملی لیبی برای نخست وزیری «احمد معیتیق» است تا کابینه او به عنوان دولت موقت اداره امور این کشور را تا زمان برگزاری انتخابات در دست بگیرد.

دولت لیبی همچنین اعلام عقیده سیاسی با توسل به زور و بکارگیری سلاح را محکوم کرد و خواستار در پیش گرفتن سیاست منطق و گفت‌وگو و ایجاد حکومتی قانونی مبتنی بر نهادهای مدنی شد.

 در پی حمله روز یکشنبه نیروهای حفتر به کنگره ملی لیبی درطرابلس، آرامش نسبی از دیروز در این شهر برقرار است و اکنون این نگرانی وجود دارد که درگیری میان نیروهای طرفدار دولت و عناصر شبه نظامی تحت فرماندهی حفتر از سر گرفته شود.

نیروهای تحت فرماندهی حفتر طرح دولت لیبی را رد کردند

در همین حال گروه های مسلح طرفدار خلیه حفتر سرلشکر بازنشسته نیروی زمینی لیبی طرح دولت را برای حل بحران در این کشور رد کردند.

«ابراهیم المدنی» فرمانده گردان «محمد المدنی» در طرابلس در گفت وگو با شبکه العربیه طرح دولت لیبی برای حل بحران این کشور را غیر قابل پذیرش خواند.

المدنی افزود: ما به عملیات خود برای پایان دادن به حضور گروه های تروریستی در لیبی ادامه خواهیم داد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تعطیلی کامل کار کنگره ملی لیبی و برگزاری انتخابات زودهنگام تاکید کرد:ادامه کار کنگره ملی لیبی بحران را پیچیده‌تر می‌کند.

المدنی گفت: کمیته تدوین قانون اساسی باید ابتکار عمل را در دست بگیرد و کشور را اداره کند.

سازمان ملل متحد هم از همه طرف های درگیر در لیبی خواست با توقف فوری عملیات نظامی برای حل اختلافات خود به راهکارهای سیاسی به دور از خشونت و تهدید امنیت لیبی و شهروندانش روی آورند.

سازمان ملل حملات لیبی را محکوم کرد

نمایندگی سازمان ملل در لیبی موسوم به «یونسمیل» ضمن ابراز نگرانی از خشونت های تازه در لیبی و بخصوص حمله به نهادهای رسمی و به وحشت انداختن شهروندان خواستار حل فوری و سریع هرج و مرج در لیبی شد.

یونسمیل همچنین خواستار ایجاد طرح امنیتی فراگیر برای حل بحران امنیتی این کشور شد به گونه ای که نیروها و مقامات سیاسی، امنیتی و اجتماعی در آماده کردن این طرح شریک باشند.

نمایندگی سازمان ملل در لیبی همچنین خواستار تسریع در روند برگزاری انتخابات پارلمانی و تکمیل روند انتقال قدرت در لیبی شد.

ربوده شدن یک معلم انگلیسی در بنغازی

افراد مسلح دیروز دوشنبه یک معلم انگلیسی را که مدیر مدرسه بین المللی در منطقه الهواری بنغازی است ربودند.

منابعی به "بوابة الوسط" گفتند: آدم‌رباها با صاحب مدرسه تماس گرفته و خواستار دریافت غرامت در مقابل آزادی معلم انگلیسی هستند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول