اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت خراسان جنوبی:

90 درصد صادرات خراسان جنوبی از طریق گمرک انجام می‌شود

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 90 درصد صادرات استان از طریق گمرک و 10 درصد در بازارچه‌ها صورت می‌گیرد.

90 درصد صادرات خراسان جنوبی از طریق گمرک انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی ماهگلی عصر امروز در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به وجود دو گمرک رسمی و چهار بازارچه مرزی در خراسان جنوبی بیشترین حجم صادرات استان از طریق گمرک ماهیرود و بیرجند انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد صادرات استان از طریق گمرک و 10 درصد در بازارچه‌ها صورت می‌گیرد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: سال گذشته تشریفات 146 میلیون دلار صادرات استان از گمرک و بازارچه‌های استان انجام شده است.

ماهگلی در ارتباط با صدور کارت مبادلات مرزی در استان متذکر شد: سال گذشته تعداد 130 نفر برای دریافت کارت مبادلات مرزی مراجعه و ثبت‌نام کرده‌اند.

وی یادآور شد: سال گذشته 343 هزار و 668  تن محصولات صادراتی به کشورهای خارج از استان شامل افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان صادر شده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد: ارزش دلاری صادرات کالا از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی سال گذشته 146 میلیون و 760 هزار و 413 دلار بوده است.

ماهگلی، خواستار برداشته شدن محدودیت واردات به کشور افغانستان شد و عنوان کرد: سال گذشته مبلغ یک‌میلیون و 300 هزار دلار واردات شامل دام سنگین، زنده، کنجد، تخم سپند، شاهدانه در استان انجام شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته 9 هزار و 400 دستگاه خودرو از طریق مرز میل 78 خارج شده است که اگر امکانات زیرساختی مرز فراهم شود، بازار افغانستان پوشش داده شده و سهم استان نیز به لحاظ استراتژیکی افزایش می‌یابد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: طی سال گذشته 45 فقره کارت بازرگانی در استان صادر، 94 کارت تمدید و یک کارت نیز ابطال شده است.

ماهگلی اضافه کرد: همچنین سال گذشته 104 فقره کارت پیله‌وری در استان صادر و 100 فقره کارت نیز تمدید شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته 255 فقره ثبت سفارش به ارزش 75 میلیون دلار در استان به ثبت رسید که بیشترین سهم آن با 67 میلیون دلار مربوط به کالاهای واسطه‌ای بوده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته 10 نمایشگاه تخصصی در استان برپا شده است، تصریح کرد: با توجه به این‌که برپایی نمایشگاه در استان تحت‌الشعاع استان‌های همجوار قرار می‌گیرد، انتظار می‌رود در تقویم نمایشگاه‌های داخلی به گونه‌ای تدبیر شود که این استان تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

ماهگلی در پایان خاطرنشان کرد: انجام عملیات اجرای سه مجتمع پروژه فولاد (فولاد قاین، بیرجند، طبس)، یک واحد شمش چدن و کک حرارتی(خوسف- سرمایه گذار چینی) و یک واحد تولید کک(طبس- سرمایه‌گذار چینی) از جمله پروژه‌های در حال پیگیری این استان است.

انتهای پیام/69017/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول