اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

معاون کرزی:

تروریست‌ها به دنبال اخلال در دور دوم انتخابات هستند

معاون اول رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به تلاش تروریست‌ها برای اخلال در برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نیروهای امنیتی و دفاعی افغان باید برای تأمین امنیت این انتخابات حمایت شوند.

تروریست‌ها به دنبال اخلال در دور دوم انتخابات هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «محمدیونس قانونی» معاون اول رئیس جمهور افغانستان امروز (یکشنبه) در یک نشست خبری در کابل، گفت: مقامات دولتی این کشور باید از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان برای تأمین امنیت برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت کنند.

قانونی افزود: دشمنان ملت افغانستان یعنی تروریست‌ها، ‎می‌خواهند در برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اخلال کرده و این کشور را به سوی بحران هدایت کنند اما نیروهای امنیتی افغان توان مبارزه با تروریسم را دارند.

وی تأکید کرد: اگر مقامات و ملت افغانستان از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان حمایت‎ کنند، این نیروها امنیت دور دوم انتخابات را نیز تأمین خواهند کرد.

این در حالی است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان بدون همکاری نظامیان خارجی توانستند امنیت دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به خوبی تأمین کرده و مورد تشویق دولت و ملت این کشور قرار گیرند.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در ادامه بر ضرورت عدم قومیت‌گرایی نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور تأکید کرد و گفت: قومی شدن نیروهای افغان خطری بزرگتر از تروریسم برای این کشور در پی خواهد داشت.

وی افزود: دولت افغانستان برای عدم قومیت‌گرایی نیروهای افغان تاکنون برنامه‎های مؤثری انجام داده و نخواهد گذاشت تا این نیروها به سمت قومی و سمتی شدن حرکت کنند.

یونس قانون در پایان این نشست خبری از تمام مقامات امنیتی این کشور خواست تا همانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم این روند نیز بی‎طرفی خود را حفظ کرده و برای تأمین امنیت آن تلاش کنند.

قرار است انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» 2 نامزد پیشتاز دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور در تاریخ 24 خرداد ماه برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول