اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نشست خبری سی ‌و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم

حضور نمایندگان ۶۵ کشور در مسابقات/ برگزاری برنامه‌های جانبی/ شرکت‌کنندگان خارجی؛ سفیران جمهوری اسلامی

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور نمایندگان بیش از ۶۵ کشور جهان در مسابقات امسال بین‌المللی قرآن کریم، گفت: شرکت‌کنندگان مسابقات، سفیران جمهوری اسلامی در کشور خودشان هستند.

حضور نمایندگان ۶۵ کشور در مسابقات/ برگزاری برنامه‌های جانبی/ شرکت‌کنندگان خارجی؛ سفیران جمهوری اسلامی

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نشست خبری سی‌و‌یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز شنبه 27 اردیبهشت‌ماه 1393 با حضور حجت‌الاسلام «علی محمدی» نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

مسابقات قرآن ایران از کامل‌ترین مسابقات قرآن جهان اسلام است

بنا بر این گزارش محمدی مسابقات قرآن را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: این مسابقات به برکت اسلام، نظام اسلامی، امام راحل، خون شهیدان و توجهات خاص مقام معظم رهبری در بین کشورهای اسلامی از کامل‌ترین برنامه‌های قرآنی جهان اسلام است و امید است همزمان با فرا رسیدن مبعث حضرت «رسول(ص)» شاهد برگزاری مطلوب سی‌و‌یکمین دوره آن باشیم.

 

 

وی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات گفت: قرآن کتاب زندگی است و خدا این نعمت عظیم را به بشر ارزانی داشته تا با عمل به آن به عزت و شرف دست پیدا کند و همه اینها برای این است که به حقیقت قرآن برسیم و در زندگی با قرآن انس داشته باشیم، البته اینها مقدمه است تا بشر به حیات طیبه برسد که خدا به آن وعده داده است.

حضور رئیس جمهور در آیین افتتاحیه مسابقات

محمدی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در دو رشته حفظ و قرائت گفت: این مسابقات همزمان با ایام مبعث «پیامبر‌اکرم(ص)» با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود و اختتامیه آن روز 12 خرداد‌ماه برگزار خواهد شد. همچنین شرکت‌کنندگان مسابقات در روز 13 خرداد‌ماه به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند.

قضاوت 10 داور خارجی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

رئیس سازمان اوقاف در خصوص اعضای هیئت‌داوران این دوره از رقابت‌‌ها گفت: در این دوره از مسابقات 5 داور ایرانی و 10 داور خارجی به قضاوت می‌پردازند.

نماینده ولی فقیه در خصوص کشورهای شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: تاکنون 75 کشور برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند که با بررسی‌های به عمل آمده 65 کشور تائیدیه فنی برای حضور در مسابقات را اخذ کرده‌اند.

حضور 98 شرکت کننده از 65 کشور جهان در مسابقات بین‌المللی

محمدی از حضور 98 شرکت‌کننده در مسابقات امسال خبر داد و گفت: تا امروز تعداد 98 شرکت‌کننده از 65 کشور برای حضور در مسابقات جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند که دو نفر از این شرکت‌کنندگان به نام‌های «جعفر فردی» و «بهزاد هژبری» به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در مسابقات حاضر هستند.

وی مسابقات بین‌المللی را ثمره برگزاری بیش از هزار و 600 مسابقه در کشور دانست و گفت: انتخاب نمایندگان جمهوری اسلامی حاصل برگزاری هزار و 600 مسابقه قرآنی در سطح شهرستان‌ها، استان‌ها و کشور است که چند روز دیگر به رقابت با شرکت‌کنندگان جهان اسلام می‌پردازند.

برگزاری همایش پژوهش‌های قرآنی با رشد 40 درصدی

رئیس سازمان اوقاف در خصوص برنامه‌های جنبی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: در کنار برگزاری مسابقات، برنامه‌های مختلف و متنوعی در نظر گرفته شده که هشتمین دوره همایش‌ پژوهش‌های قرآنی یکی از این برنامه‌هاست که در روز 10 خرداد‌ماه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های همایش پژوهش‌های قرآنی گفت: تاکنون 40 مرکز علمی پژوهشی برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند و تا امروز 620 مقاله داخلی و 80 مقاله خارجی از 15 کشور جهان به دبیرخانه همایش ارسال شده که این تعداد آثار نسبت به سال گذشته رشد 40 درصدی داشته است.

برگزاری همایش تجلیل از بانوان قرآنی در روز 7 خرداد‌ماه

محمدی همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی را از دیگر برنامه‌های جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد و گفت: همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی در روز 7 خردادماه با حضور پژوهشگران، داوران، اساتید و مربیان خانم برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خصوص سایر برنامه‌های جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: برگزاری کارگاه و نشست‌های تخصصی آموزشی، برگزاری محافل انس در سطح تهران و استان‌های همجوار و برگزاری نمایشگاه قرآنی از دیگر برنامه‌های جانبی سی‌و‌یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است که با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی و قرآنی کشور برگزار خواهد شد.

برپایی خیمه‌های معرفت برای اولین بار در کنار مسابقات قرآن

وی در خصوص سایر برنامه‌های جانبی مسابقات گفت: دایر کردن خیمه‌های معرفت ویژه خواهران و برادران، زیارت حرم حضرت «امام‌خمینی(ره)»، بازدید از حسینیه جماران و باغ‌موزه دفاع مقدس و دیدار با مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

وی با تشویق رسانه‌ها مبنی بر انعکاس مطلوب این دوره از مسابقات گفت: تقاضای ما از رسانه‌ها این است که امسال هم مانند سالهای گذشته بلکه قوی‌تر از سال‌های گذشته در اطلاع‌رسانی و پوشش این مسابقات اقدام کنند و باید بگویم با حرکت عالمانه و هنرمندانه شما فعالان رسانه‌ای امید است این یک هفته فضای کشور روحانی شود.

تربیت هزاران حافظ و قاری قرآن از دستاورد‌های مسابقات قرآن است

رئیس سازمان اوقاف در خصوص دستاورد‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: از جمله اهداف و دستاوردهای این مسابقات تربیت هزاران قاری و حافظ قرآن در سطح کشور است و این امر امتیازی است که کشور ما نسبت به بسیاری از کشورهای اسلامی دارد.

شرکت‌کنندگان در مسابقات ایران سفیران جمهوری اسلامی هستند

وی با اشاره به هجمه‌های غرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقات این است که قاریان و حافظان سایر کشورها با حضور در مسابقات جمهوری اسلامی به خوبی آموزش دیده و تربیت شوند و در کشور خود به تبلیغ اسلام و جمهوری اسلامی بپردازند زیرا تبلیغات سوء برعلیه کشور ما زیاد است و این افراد می‌توانند سفیران خوبی برای شناساندن ایران به مردم خود باشند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول