اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پس از یک دوره ناآرامی گسترده صورت گرفت

اتحاد دولت و ارتش پاکستان برای برقراری صلح/ مراکز اقتصادی نیازمند آرامش است

همزمان با وقوع درگیری‌های چند روز اخیر در شهر بندری کراچی و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از ساکنان این شهر، مقامات دولتی و ارتش پاکستان در نشستی توافق کردند با کمک یکدیگر به ناآرامی‌ها خاتمه بخشند.

اتحاد دولت و ارتش پاکستان برای برقراری صلح/ مراکز اقتصادی نیازمند آرامش است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کراچی، در پی بروز برخی درگیری‌های گسترده در شهر کراچی و احتمال سرایت آن به دیگر مناطق مستعد بحران در پاکستان، مقامات ارشد دولتی و ارتش نشستی مشترک پیرامون بررسی آخرین اوضاع امنیتی این شهر برگزار کردند.

در همین حال، روزنامه داون امروز در گزارشی با اعلام این خبر آورده است در جلسه‌ای که با شرکت مقامات ارشد امنیتی در فرمانداری کراچی برگزار شد، نواز شریف اعلام کرد که رهبری سیاسی و نظامی باید هر 2 بر عملیات‌های هدفمند در کراچی  نظارت داشته باشند و هیچ فشار سیاسی در این مورد قابل تحمل نیست.

نواز شریف در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت فدرال نسبت به برقراری صلح در کراچی تصریح کرد که بهبود در وضعیت نظم و قانون باید مقدم بر منافع سیاسی باشد.

وی گفت: تروریست‌ها و جنایتکاران باید بدون هرگونه  تعصب سیاسی به دادگاه آورده شوند.

«نواز شریف» همچنین در این نشست، دستور صدور حکم قضایی برای جنایتکارانی که از کشور فرار کرده‌اند را صادر کرد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه گفت: کراچی مرکز اقتصادی پاکستان است و اهمیت ویژه‌ای برای کشور دارد، ما عملیات در کراچی را با توافق همه احزاب سیاسی آغاز کردیم و خواستار همکاری‌ آنان هستیم، بهبود وضعیت نظم و قانون در کراچی خواسته همگان است و برگزیدن یک راه‌حل مشترک تنها گزینه ما است.

همچنین در این گزارش آمده است، نواز شریف اعلام کرد، این امر بسیار طبیعی است که افراط‌گرایان و تروریست‌ها در مقابل قانون مقاومت کرده و مقابله به مثل کنند اما دولت با تمام قوا آماده است تا حمایت خود را از سازمان‌های اجرای قانون برای مقابله با اقدامات تلافی جویانه آنان انجام دهد.

وی همچنین از ظرفیت پلیس ایالت سند و خدمات پرسنل بازنشسته ارتش برای حفظ نظم و قانون در کراچی قدردانی کرد.

نخست وزیر تشکیل کمیته‌های ویژه برای رسیدگی به هر گونه موانع و یا شکایت در عملیات کراچی را خاطرنشان کرد.

در همین راستا ژنرال راحیل شریف رئیس ستاد ارتش نیز اظهار داشت که ارتش پاکستان آمادگی ارائه هرگونه حمایت از دولت‌های فدرال و استانی را دارد .

وی همچنین بیان کرد، هرگونه اختلاف بین احزاب سیاسی و نهادهای دموکراتیک  باید کنار زده شود و همه ما به خاطر صلح در کراچی باید رو به جلو حرکت کنیم.

«آصف علی زرداری» نیز در این نشست اظهار داشت که پلیس سند نیاز به منابع بیشتری دارد و حمایت همه احزاب سیاسی لازمه برقراری صلح در کراچی است.

علاوه بر افراد نامبرده، روسای سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان، فرمانده سپاه کراچی و بازرس کل پلیس سند،  نمایندگان «جنبش متحد قومی» و «جماعت اسلامی» و «شاهی سید» رهبر «حزب ملی عوامی» نیز در جلسه حضور داشتند.

به عقیده کارشناسان وجود احزاب متعدد قوم‌گرا و رقابت‌های پیچیده سیاسی میان این احزاب عامل اصلی ایجاد ناآرامی‌ها در کراچی است.

تاکنون در جریان موج جدید خشونت‌ها در شهر کراچی و افزایش حملات تروریستی از سوی شبه نظامیان تعداد زیادی کشته و مجروح شده‌اند و دولت پاکستان برای برقراری صلح و امنیت در این منطقه ملزم به برقراری اتحاد میان احزاب مختلف شده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول