اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: اوکراین در آستانه جنگ داخلی است/مزدوران آمریکا در اوکراین فعال هستند

وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه ضمن هشدار نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی در اوکراین، گفت مسکو تصور می‌کند که مزدوران و نمایندگان آمریکا در این کشور فعالیت می‌کنند.

لاوروف: اوکراین در آستانه جنگ داخلی است/مزدوران آمریکا در اوکراین فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه نسبت به وقوع جنگ داخلی در اوکراین هشدار داد. وی همچنین گفت مسکو تصور می‌کند که مزدوران آمریکایی احتمالا در اوکراین فعال هستند.

وی که با شبکه «بلومبرگ» گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به احتمال برگزاری نشست آشتی ملی در اوکراین، گفت «همه‌ طرف‌ها باید بر سر میز مذاکره حاضر باشند، چه از مناطق شرقی باشند و چه از مناطق غربی.»

دولت موقت اوکراین پیش از این گفته بود با کسانی که دستانشان به خون آلوده باشد، مذاکره نمی‌کند. لاوروف در واکنش به این اظهارات گفت: «شما از کجا می‌فهمید دستان چه کسی به خون آغشته است و چه کسانی نه؟»

‫لاوروف در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که روسیه موکدا مخالف تلاش‌ها برای سوق دادن اوکراین به سمت ناتو است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: تلاش‌ها در این جهت تاثیر بسیار منفی بر سیستم تامین امنیت اروپا خواهد گذاشت و ما بشدت با این مسئله مخالفت خواهیم کرد، چرا که این مسئله نه تنها به اوکراین و سازمان ناتو، بلکه به روسیه هم مربوط خواهد شد.

وی توضیح داد: ما دارای توافقاتی با ناتو در این زمینه هستیم که این سازمان به سمت شرق گسترش پیدا نخواهد کرد. عضویت اوکر این در ناتو به منزله نقض آشکار این توافقات است. ضمن اینکه سوق دادن اوکراین به سمت ناتو سیستم تامین امنیت در قاره اروپا را نیز دچار مشکلاتی کرده و تاثیر منفی بر آن خواهد داشت. به این دلایل ما با این مسئله بشدت مخالفیم و نظر خود را از هیچ کس پنهان نخواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین یادآور شد که تصمیم گیری در مورد عضویت ناتو در اتحادیه اروپا هم فقط باید از سوی مردم این کشور گرفته شود و اگر مقامات کی‌یف توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا را امضا کنند، چنین اقدامی ضربه جدی به اقتصاد اوکراین وارد خواهد کرد.

درگیری‌ها در مناطق شرقی اوکراین از دو ماه قبل و در پی جدایی شبه‌جزیره «کریمه» از اوکراین، تشدید شد. ساکنان این مناطق که عمدتا روس‌تبار هستند، از آن زمان خواستار برگزاری همه‌پرسی‌های مشابه و الحاق به روسیه شده‌اند. دو منطقه «لوهانسک» و «دونتسک» نیز اخیرا چنین همه‌پرسی‌هایی برگزار کرده‌ و با رأی مثبت ساکنان برای استقلال از اوکراین مواجه شده‌اند. کشورهای غربی و دولت موقت اوکراین این همه‌پرسی‌ها را غیرقانونی خوانده‌اند، اما مسکو خواستار احترام به نظر مردم این مناطق شده است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول