اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی‌های 3 جانبه روسیه، آمریکا و آلمان برای حل بحران اوکراین

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر با انتقاد از همه پرسی در دونتسک و لوهانسک، بر ادامه تماس‌ها با همتایان روسی و آلمانی خود برای فراهم سازی مقدمات گفت‌وگوهای ملی در اوکراین زیر نظر سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد.

رایزنی‌های 3 جانبه روسیه، آمریکا و آلمان برای حل بحران اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا، روسیه و آلمان به تماس‌های مرتب خود ادامه می‌دهند تا بطور مشترک گفت‌وگوهای ملی در اوکراین را محقق سازنند.

وی گفت: گام اصلی برای آشتی ملی مناقشه سیاسی در اوکراین سازماندهی گفت‌وگوهای ملی و برگزاری یک میزگرد با حضور همه نیروهای سیاسی و طرفین مناقشه در این کشور زیر نظر سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: مقامات واشنگتن از این طرح کاملا استقبال می‌کنند و ما تلاش داریم تا شرایط این اقدام هر چه سریعتر فراهم شود.

جان کری بار دیگر از همه پرسی صورت گرفته در دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین انتقاد کرده و از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 25 ماه مه در اوکراین حمایت کرد.

وی همچنین با ذکر اینکه  گویا «روسیه برغم اظهارات "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه که پیش از این خواستار به تعویق افتادن همه پرسی شده بود، باز هم چنین همه پرسی را برنامه ریزی و هدایت کرد»، افزود: ما فکر نمی‌کنیم که رای این تعداد از مردم یک منطقه که روسیه و یا همه پرسی به آن استناد می‌کنند، بتواند سرنوشت کل کشور اوکراین را تعیین کند.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول