اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی ستاد انتخاباتی «عبدالله» در گفت‌وگو با فارس:

نتایج شفاف انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را می‎پذیریم

سخنگوی ستاد انتخاباتی «عبدالله عبدالله»، کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان با تاکید بر اعلام نتایج نهایی انتخابات این کشور، اظهار داشت که تیم انتخاباتی «اصلاحات و همگرایی» نتایج شفاف انتخابات را خواهد پذیرفت.

نتایج شفاف انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را می‎پذیریم

«سیدفاضل سنچارکی» سخنگوی ستاد انتخاباتی «عبدالله عبدالله» در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که تیم انتخاباتی «اصلاحات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، کاندیدای پیشتاز ریاست جمهوری افغانستان نتیجه شفاف انتخابات را می‎پذیرد.

سنچارکی افزود: ما خواستار شفافیت در شمارش آرای ملت افغانستان از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی هستیم و در صورت بررسی شفاف شکایت‌های انتخاباتی، نتیجه آن را خواهیم پذیرفت.

وی تأکید کرد: تیم انتخاباتی عبدالله روز گذشته (دوشنبه) تمام مشکلات و تخلفات انجام شده در کمیسیون‎های انتخاباتی را از طریق رسانه‎ها منتشر کرد و کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی بایستی به این تخلفات رسیدگی و رفع کند.

تصمیم گیری پنهانی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان

سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله با اشاره به پنهان‌کاری‌های کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان، گفت که این کمیسیون، تصمیم‌هایش را بطور پنهانی و دور از دسترس رسانه‎ها، جامعه مدنی، ناظران و مردم این کشور می‎گیرد؛ بنابراین این کار سبب بی اعتمادی ستاد انتخاباتی عبدالله و مردم افغانستان خواهد شد.

سنچارکی تصریح کرد: امکان دارد که کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی، تعدادی از آرای بررسی شده در حضور رسانه‎ها و ناظران انتخاباتی را به نفع کاندید دیگری انتقال و اعلام کند.

به اعتقاد وی، کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی و کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بایستی همه تصمیم‌گیری‌ها را در حضور رسانه‎ها و مردم این کشور اتخاد کنند تا شفافیت این روند تثبیت شود.

سانچارکی در ادامه با اشاره به این که فردا (چهارشنبه 24 اردیبهشت) نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام خواهد شد، گفت: در صورتی که به تمام شکایت‎های انتخاباتی ما بدرستی رسیدگی شود انتخابات به دور دوم نخواهد رفت.

به گفته وی، عبدالله عبدالله، کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان بر اساس گزارش‎هایی که ناظران این تیم از مراکز رأی‎ ارسال کرده‌اند، 50+1 درصد کل آرای ملت افغانستان را بدست آورده است.

تیم عبدالله از پیروزی خود در دور دوم انتخابات مطمئن است

سید فاضل سنچارکی در مورد برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی چنانچه در دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز اعلام نشود در دور دوم این روند پیروز خواهد شد.

وی تصریح کرد که تیم انتخاباتی عبدالله از پیروزی خود در دور دوم انتخابات اطمینان دارد، زیرا اکثریت آرای ملت افغانستان را با خود دارد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله در ادامه یکی دیگر از دلایل پیروزی این کاندیدای ریاست جمهوری در دور دوم انتخابات را پیوستن 2 کاندید دیگر دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تیم اصلاحات و همگرایی دانست.

به باور وی، پیوستن «زلمی رسول» و «گل‎آغا شیرزی» کاندیداهای دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور به تیم انتخاباتی عبدالله، این تیم را بیش از پیش ملی و فراگیر می‎کند در نتیجه آن‌ها آرای زیادی را بدست خواهند آورد.

قرار است فردا (چهارشنبه 24 اردیبهشت) نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شود، اما پذیرش یا عدم پذیرش این نتایج از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان ورد زبان مردم این کشور شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول