اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با غیرقانونی خواند همه‌پرسی استقلال شرق اوکراین

وزیر خارجه آلمان امروز به «کی‌یف» می‌رود

وزیر خارجه آلمان که همه‌پرسی استقلال شرق اوکراین را غیرقانونی خواند، امروز با هدف یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین به «کی‌یف» سفر می‌کند.

وزیر خارجه آلمان امروز به «کی‌یف» می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه بی بی سی، «فرانک والتر اشتاین‌مایر»، وزیر خارجه آلمان در صدد است با هدف یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین به «کی‌یف» سفر کند.

اشتاین‌مایر که روز دوشنبه در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت کرد تصریح کرد که همه‌پرسی استقلال شرق اوکراین غیرقانونی است و افزود: ما نمی‌توانیم و نباید آن را جدی بگیریم.

«مارتین شافر» سخنگوی اشتاین‌مایر اعلام کرد که سفر امروز وزیر خارجه آلمان برای حمایت از میزگرد ملی تحت عنوان سازمان امنیت و همکاری (OSCE) می‌باشد.

سازمان امنیت و همکاری بیانیه‌ای را صادر کرده است مبنی بر آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از نقشه راه این سازمان برای مهار بحران اوکراین حمایت می‌کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا 13 شخصیت و دو شرکت را به لیست تحریم‌ها به دلیل تضعیف یا تهدید حاکمیت اوکراین افزوده‌اند.

افرادی که در این لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند شامل «ویاچسلاو ولودین» معاون اول رئیس ستاد کارکنان پوتین، «ویاچسلاو پونوماریوف» شهر اسلاویانسک و دو شرکت کریمه می‌شود.

بیش از 60 شخصیت هم‌اکنون با ممنوعیت سفر به اروپا روبرو هستند و دارایی‌های آنها مسدود شده است.

آلمان، فرانسه،انگلیس نیز هشدار داده‌اند که اگر روسیه انتخابات 25 ماه مه ریاست‌جمهوری اوکراین را تضعیف کند، با اقدامات تنبهی بیشتری مواجه خواهد بود.

89 درصد از استقلال‌طلبان دونتسک و 96 درصد از استقلال‌طلبان لوهانسک اعلام کردند که در همه‌پرسی خواستار جدایی از اوکراین هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول