اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در افتتاحیه مرکز حفظ قرآن بسیج مطرح شد

دعوت فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) برای هم‌افزایی در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن

فرمانده سپاه «محمد‌رسول‌الله(ص)» تربیت ۱۰ میلیون حافظ را سبب افزایش قدرت نرم کشور بیان کرد و گفت: با همفکری و هم‌افزایی می‌توان با تهدیدات نرم دشمن مقابله کرد.

دعوت فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) برای هم‌افزایی در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس،‌ مرکز تخصصی حفظ قرآن بسیج تهران بزرگ صبح امروز با حضور سردار «حسن کاظمینی» فرمانده سپاه «محمدرسول‌الله(ص)» و برخی از مسئولان و فعالان قرآنی کشور راه‌اندازی شد.

سازمان قرآن و عترت بر اساس جامعه راه‌اندازی شد

در این مراسم سردار کاظمینی طی سخنانی با اشاره به عزم سپاه «محمدرسول‌الله(ص) برای ترویج فعالیت‌های قرآنی گفت:‌ در اواخر سال 1391 ما به این نتیجه رسیدیم که در سطح تهران نیازمند یک حرکت بزرگ قرآنی هستیم از این رو سازمان قرآن و عترت راه‌اندازی شد که نقشه راه و اساسنامه مدونی برای این سازمان تنظیم و فعالیت آن از اوایل سال 92 آغاز شد.

وی در خصوص فعالیت‌های این سازمان گفت:‌ از همان ابتدا برنامه‌هایی برای این سازمان در نظر گرفته شد که برخی از این برنامه‌ها راه‌اندازی مکاتب، مهدهای قرآنی و برنامه‌هایی در حوزه تفسیر، حفظ، سبک زندگی، مهدویت و بصیرت است.

راه‌اندازی 23 دارالقرآن در 23 ناحیه بسیج

کاظمینی با اشاره به راه‌اندازی 23 مرکز دارالقرآن در سطح تهران گفت: این سازمان در همه نواحی بسیج یک مرکز دارالقرآن تشکیل داد و در هر پایگاه یک واحد قرآنی در حال راه‌اندازی است این را هم بگویم تا چند روز دیگر حدود هزار واحد قرآنی در پایگاه‌های بسیج راه‌اندازی می‌شود.

فرمانده سپاه «محمدرسول‌الله(ص)» از راه‌اندازی 850 مکتب قرآنی توسط سازمان قرآن و عترت خبر داد و گفت: ‌از دیگر برنامه‌های ما راه‌اندازی 850 مکتب قرآنی بود که بخش اعظمی از آن محقق شده است، همچنین در زمینه حفظ، تربیت 70 هزار حافظ قرآن پیش‌بینی شده که در مراکز مختلف انجام می‌شود اما پشتیبانی آن در همین مرکز تخصصی حفظ است.

قدرت نرم ما از تهدیدات دشمن قوی‌تر است

وی با اشاره به قدرت نرم کشور در برابر تهدیدات دشمن، گفت: ما نباید از جنگ نرم دشمن هراس داشته باشیم زیرا قدرت نرم ما از تهدیدات دشمن قوی‌تر است آنچه ما نیاز داریم یک هم‌افزایی در قدرت نرم است زیرا در تفکر ایدئولوژی ما قرآن و اسلام وجود دارد از این رو با چنین پشتوانه‌ای باید هم‌افزایی بیشتری در برابر تهدیدات داشته باشیم.

تربیت 10 میلیون حافظ با هم‌افزایی و همفکری همه نهاد‌ها در 6 سال محقق می‌شود

کاظمینی تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را سبب افزایش قدرت نرم کشور بیان کرد و گفت:‌ حافظ قرآن، حافظ دین، ارزش‌ها، انقلاب، امام و رهبری است. پس این بزرگ‌ترین نعمتی است که خدا به ما عنایت کرده و اگر هم‌افزایی و هم‌فکری خوبی داشته باشیم در مدت 5 یا 6 سال امر تربیت 10 میلیون حافظ محقق می‌شود و با تحقق این امر قدرت نرم ما افزایش می‌یابد.

وی با درخواست کمک از همه مسئولان و دست‌اندرکاران کشور گفت:‌ ما از همه عزیزان و مسئولان درخواست می‌کنیم تا کمک کنند که خواست مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ محقق شود زیرا در آن صورت ناهنجاری‌هایی که امروزه در جامعه شاهد آن هستیم مرتفع خواهد شد.

راه‌اندازی هزار پایگاه قرآن در 27 رجب

فرمانده سپاه «محمدرسول‌الله(ص)» در پایان از راه‌اندازی هزار پایگاه قرآنی در روز 27 رجب خبر داد.

به گزارش فارس، در انتهای این مراسم حجت‌الاسلام «سیدمحمد میریحیی» به عنوان مدیر مرکز تخصصی حفظ قرآن بسیج معرفی شد.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول