اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کی‌یف: سازمان دهندگان همه‌پرسی تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند

رئیس‌جمهوری موقت اوکراین اعلام کرد که همه پرسی روز گذشته در دونتسک و لوگانسک، صرفا اقدامی تبلیغاتی بوده، هیچ نتیجه و ارزش حقوقی ندارد و سازمان دهندگان آن تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

کی‌یف: سازمان دهندگان همه‌پرسی تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر تورچینوف" رئیس پارلمان و کفیل پست ریاست‌جمهوری اوکراین امروز دوشنبه اعلام کرد که همه پرسی در مناطق دونتسک و لوگانسک برگزار شده است، تنها یک اقدام تبلیغاتی و بی ارزش بوده و هیچ نتیجه حقوقی به دنبال ندارد، بغیر از آنکه سازماندهندگان آن پاسخگو بوده و مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

تورچینوف در عین حال بار دیگر تاکید کرد که دولت اوکراین همچنان حاضر به مذاکره با نمایندگان مناطق شرقی کشور است، البته افرادی که دستشان به خون کسی آلوده نشده و حاضرند از راه‌های قانونی به اهداف مورد نظر خود برسند.

لازم به یادآوری است که اکثریت قریب به اتفاق ساکنین دو استان دونتسک و لوگانسک اوکراین که روز یکشنبه در آنجا همه پرسی در خصوص اداره مستقل این مناطق برگزار شد، از نظریه استقلال ملی حمایت کردند.

نتایج اولیه کمیسیون مرکزی انتخابات در این دو منطقه که 89.7 درصد رای «آری» در مقابل 10.19 درصد رای «نه» در همه پرسی روز گذشته را نشان داده، حاکی از این مسئله است. میزان مشارکت مردمی در همه پرسی مربوط به تعیین وضعیت این دو منطقه 81 درصد بوده است.

نتیجه نهایی همه پرسی امروز، دوشنبه (12 ماه مه) بعد از شمارش کلیه آراء ریخته شده به صندوق‌ها اعلام خواهد شد.

"واسیلی نیکیتین" سخنگوی ارتش مردمی منطقه شرق و جنوب اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که نتیجه قطعی همه پرسی و طرح‌های آتی «جمهوری مردمی لوگانسک»، عصر روز دوشنبه در یک گردهم آیی بزرگ مردمی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول