اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حمایت «زلمی رسول» از «عبدالله عبدالله»+تصاویر

زلمی رسول یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان که در دور اول انتخابات افغانستان در جایگاه سوم قرار گرفت، ساعتی پیش حمایت خود را از عبدالله عبدالله، پیشتاز دور اول این انتخابات اعلام کرد.

حمایت «زلمی رسول» از «عبدالله عبدالله»+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، زلمی رسول یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که در دور اول انتخابات افغانستان در کنار کاندیداهای دیگر با عبدالله عبدالله رقابت کرد، امروز(یک شنبه 21 اردیبهشت) در یک نشست خبری در کابل برای رفتن به دور دوم این انتخابات در کنار عبدالله عبدالله، پیشتاز دور اول این انتخابات ایستاد و به صورت رسمی حمایت خود را از تیم «اصلاحات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله اعلام کرد.

زلمی رسول در دور انتخابات با رهبری تیم انتخاباتی«اعتدال، برابری و سازندگی» پس از عبدالله عبدالله و اشرف غنی رتبه سوم فهرست آرای اعلام‎شده را از آن خود ساخت.

این کاندیدای ریاست جمهوری در نشست خبری که با هدف اعلام حمایت وی از تیم انتخاباتی به رهبری عبدالله عبدالله برگزارشده بود، به برخی از دلایل حمایت خود اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که عبدالله عبدالله عهده‎دار وزارت امور خارجه افغانستان بود، وی به عنوان رئیس شورای امنیت افغانستان وظیفه انجام می‎کرده است، افزود: از آن زمان تاکنون همدیگر را می‎شناختیم و رابطه و رفاقت داشتیم و اینک با در نظر داشت شناخت عمیقی که از عبدالله عبدالله دارم، وی را شایسته رهبری دولت آینده افغانستان دانسته و مورد حمایت قاطع خود قرار می‎دهیم.

پیش‎گیری از قومی‎شدن دور دوم انتخابات افغانستان، یکی از دلایل دیگری بود که زلمی رسول برای این اعلام حمایت خود برشمرد.

جهت‎گیری سیاسی تیم انتخاباتی رسول در دور دوم تعیین‎کننده است

زلمی رسول در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه تیم انتخاباتی به رهبری وی در دور اول توانست با کسب آرای قابل ملاحظه‎ای از مردم افغانستان در جایگاه سوم بایستد، اظهار داشت: جهت‎گیری تیم اعتدال، برابری و سازندگیِ به رهبری وی به عنوان یکی از تیم‎های مورد اعتماد مردم در دور دوم در جهت‎دهی آرا به نفع یکی از کاندیداهای پیشتاز، تعیین‎کننده خواهد بود.

عبدالله: مردم برای به دست آوردن حق تعیین سرنوشت خود قربانی‎های زیادی دادند

عبدالله عبدالله در نشست یادشده از اعلام حمایت تیم اعتدال، برابری و سازندگی به رهبری زلمی رسول سپاسگزاری کرد و افزود: همانطوری که مردم افغانستان در راه دستیابی به حق تعیین سرنوشت سیاسی خود حاضر به دادن قربانی شدند، با شرکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری 16 فروردین نشان دادند که شهامت استفاده مناسب از این حق خود را نیز دارند.

وی افزود: کمیسیون شکایت انتخاباتی باید زیر بار تطمیع و تهدیدها نرفته و متوجه انجام رسالت تاریخی خود به بهترین شکل ممکن آن باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول