اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بسته خبری فارس

آمریکای لاتین در هفته‌ای که گذشت/ ناآرامی‌ها در ونزوئلا/ اعتصابات در برزیل، شیلی و کلمبیا

گسترش ناآرامی‌ها در ونزوئلا، پیروزی رهبر مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری پاناما، سفر رئیس‌جمهور السالوادور به ونزوئلا به همراه اعتصابات در شیلی، کلمبیا و برزیل از جمله تحولات آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

آمریکای لاتین در هفته‌ای که گذشت/ ناآرامی‌ها در ونزوئلا/ اعتصابات در برزیل، شیلی و کلمبیا

  آمریکای لاتین در هفته ای که گذشت شاهد تحولات متعددی بود که گسترش ناآرامی ها در ونزوئلا ، پیروزی رهبر مخالفان دولت حاضر در انتخابات ریاست جمهوری پاناما، سفر رییس جمهور السالوادور به ونزوئلا به همراه اعتصابات در شیلی، کلمبیا و برزیل و احداث خط لوله گازی مشترک میان مکزیک و گواتمالا از جمله این تحولات به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری فارس ، به نقل از منابع خبری عناوین مهمترین اخبار و رویدادهای کشورهای منطقه آمریکایی لاتین در یک هفته گذشته به شرح زیر است:

·         درگیری ها در ونزوئلا میان مخالفان و دولت

·         کوبا 4 تبعیدی در میامی را به ظن توطئه برای حمله بازداشت کرد

·         رهبر اپوزیسیون پاناما در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد

·         ونزوئلا و پاناما برسر سرعت بخشی به عادی سازی روابط متعهد شدند

·         پلیس برزیل در آستانه برگزاری جام جهانی دست به اعتصاب زد

·         شمار مجروحان اعتصاب کشاورزان در کلمبیا به 62 نفر رسید

·         اکوادور 20 کارمند پنتاگون را اخراج کرد

·         مادورو ، آمریکا را به مداخله در روند مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان متهم کرد

·         اپوزیسیون ونزوئلا خواهان تحکیم روابط با تل آویو شد

·         سفر رییس جمهوری منتخب ال سالوادور به ونزوئلا

·         درگیری های روز کارگر در شیلی 23 مجروح برجاگذاشت

·         مکزیک و گواتمالا خط لوله گازی مشترک احداث می کنند

·         شکایت از رئیس جمهوری آرژانتین به دلیل منتشر نشدن آمار فقر

·         محافظ شخصی رئیس جمهور ونزوئلا کشته شد  

 

درگیری‌های ونزوئلا 5 کشته و زخمی برجای گذاشت

درگیری‌ نیروهای پلیس و معترضان ضددولتی ونزوئلا در حالی روز گذشته ادامه یافت که بر اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس یک نیروی پلیس این کشور کشته و 4 تن دیگر از همقطاران وی مجروح شدند. به نقل از راشا‌تودی؛ پایتخت ونزوئلا روز گذشته در شرایطی صحنه درگیری‌های معترضان ضددولتی و نیروهای پلیس این کشور بود که طی تیراندازی های صورت‌گرفته یک افسر پلیس کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.

 

محافظ شخصی رئیس جمهور ونزوئلا کشته شد

در تازه ترین تحولات مربوط به ناآرامی‌های اخیر در ونزوئلا یکی از محافظان شخصی رئیس جمهور این کشور به ضرب گلوله کشته شد. دادستان کل ونزوئلا گزارش‌های منتشر شده در خصوص مرگ یکی از محافظان شخصی نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور را به نام سرهنگ مارکو آنتونیو کورتز تایید کرده است.هفته گذشته نیز جسد الیزر اوتازیا رئیس سابق سازمان اطلاعات ملی ونزوئلا در حالی که 4 گلوله به وی اصابت کرده بود در یکی از مناطق کاراکاس کشف شد.

 

پلیس برزیل در آستانه برگزاری جام جهانی دست به اعتصاب زد

در حالیکه تنها 37 روز به برگزاری جام جهانی برزیل باقی مانده است ، پلیس این کشور که خواهان بهبود شرایط کاری وافزایش سطح دستمزدهاست از روز چهارشنبه دست به اعتصاب زده وتهدید کرده است که درجریان اوج فوتبال دوباره این کار را انجام خواهد داد.  پلیس فدرال درچندین شهر برزیل که میزبانی بازی های جام جهانی را به عهده دارند دست از کار کشیده و در ریو که میزبان هفت بازی از جمله دیدار نهایی درتاریخ 13 ژوئیه است ماموران پلیس همزمان با معرفی ترکیب تیم ملی فوتبال این کشور ازسوی لوییز فیلیپه اسکولاری سرمربی این تیم دربرازیلیا پایتخت برزیل تظاهرات آرامی برگزار کردند. ˈ آندره واکس دو ملو ˈ رهبر اتحادیه پلیس فدرال به خبرگزاری فرانسه گفت : ˈ این یک اعتصاب 24 ساعته است که به خوبی تحت حمایت قرار دارد. ˈوی هشدار داد: حداقل خدمات را به عموم مردم بویژه در فرودگاه ها ارائه می دهیم ، ولی در صورت عدم پاسخ رضایت بخش دولت در طول جام جهانی نیز دست از کار خواهیم کشید. ˈ

کوبا 4 تبعیدی در میامی را به ظن توطئه برای حمله بازداشت کرد

وزارت کشور کوبا با صدور بیانیه ای اعلام کرد این کشور چهار تبعیدی کوبایی مستقر در میامی را به ظن توطئه برای حمله به تاسیسات نظامی در کوبا با هدف ترویج خشونت علیه دولت بازداشت کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز از هاوانا ، وزارت کشور کوبا دراین بیانیه افراد مظنون را تروریست نامید و آنهارا با ˈ لوئیس پوسادا کاریلس ˈ تبعیدی کوبایی و مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که در میامی زندگی می کند، مرتبط دانست.  کوبا با اعلام اینکه با مقامات آمریکایی برای تحقیق درمورد این مساله تماس گرفته، خبر داد که چهار فرد مظنون به توطئه چینی برای انجام حملات اعتراف کرده اند. براساس بیانیه وزارت کشور کوبا ، سه تن از این افراد برای برنامه ریزی درمورد عملیات خود از اواسط سال 2013 در گرداگرد جزیره کوبا سفر کرده اند. کوبا اعلام کردکه چهار فرد مظنون برای سه نفر دیگر در میامی که جملگی با پوسادا کاریلس ارتباطات نزدیکی داشته اند، همکاری کرده اند.کوبا و ونزوئلا در تعقیب پوسادا کاریلس به دلیل بمب گذاری در هواپیمای شرکت هواپیمایی کوبانا در سال 1976 هستند که منجر به کشته شدن 73 نفر شد.  وی همچنین به دست داشتن در بمب گذاری در هتل های کوبا با هدف بر هم زدن ثبات در این کشور و فراری دادن گردشگران از آن مظنون است.پوسادا کاریلس در ونزوئلا به دلیل بمب گذاری در هواپیمای یادشده محکوم شد، اما درسال 1985 از زندان گریخت.  

رهبر اپوزیسیون پاناما در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد ˈ

خوآن کارلوس وارلاˈمعاون رییس جمهوری سابق و ازرهبران اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری پاناما پیروز شد.به گزارش نقل از خبرگزاری اروپاپرس، دیوان انتخابات پاناما پس از شمارش 84/61 درصد آرا ، وارلا را با کسب 19/39 درصد آرا پیروز انتخابات اعلام کرد.وارلا که پیشتر معاونت رییس جمهوری را برعهده داشت، با پیروزی بر ˈخوسه دومینگو آریاسˈ و ˈخوان کارلوس ناواروˈ که به ترتیب 04/32 و 47/27 درصد آرا را کسب کردند ، جانشین ˈریکاردو مارتینلیˈ رئیس جمهوری کنونی پاناما شد.وارلا نامزد حزب راست میانه ˈپانامنیستاˈ است که به ˈریکاردو مارتینلیˈ رییس جمهوری سابق پاناما برای پیروزی در انتخابات سال 2009 میلادی و پیش از آن که به رقیب وی تبدیل شود، کمک شایانی کرده بود.وارلا 50 ساله، زمام امور کشوری را با رشد قابل توجه اقتصادی بر عهده می گیرد. وی باید نظارت بر کانال پاناما را که فعالیت آن به دلیل اختلاف نظرها در مورد هزینه های آن متوقف شده، افزایش دهد. مردم پاناما یکشنبه گذشته به پای صندوق های رای رفتند تا رییس جمهوری جدید این کشور و معاونش را انتخاب کنند. همچنین نمایندگان 71 کرسی مجمع ملی، 77 شهردار، 648 نماینده منطقه ای و 20 عضو پارلمان آمریکای مرکزی نیز در انتخابات روز یکشنبه مشخص شدند.

 

ونزوئلا و پاناما برسر سرعت بخشی به عادی سازی روابط متعهد شدند ˈ

نیکلاس مادوروˈ رئیس جمهوری ونزوئلا و ˈخوان کارلوس وارلاˈ رئیس جمهوری منتخب پاناما ، در نخستین تماس تلفنی خود ، بر سرˈ سرعت بخشی به عادی سازی روابط دوجانبهˈ که در چارچوب موج اعتراضات در ونزوئلا قطع شده بودند ، متعهد شدند .به نقل از خبرگزاری اروپاپرس،مادورو چندی پیش،ازˈریکاردو مارتینلیˈ رئیس جمهوری کنونی پاناما انتقاد کرده بود که یک جلسه در سازمان کشورهای آمریکایی را تدارک دیده تا که در مورد اعتراضات آغاز شده در ونزوئلا در ماه فوریه ، به بحث و گفتگو بنشینند .پاناما همچنین در راستای این اقدام ، به مخالفان مادورو اجازه داده بود تا حرف و انتقادات خود را در سازمان کشورهای آمریکایی بیان کنند. با پیروزی وارلا- متحد سابق مارتینلی - در انتخابات روز یکشنبه ، اکنون افق روابط بین دو کشور ، به نظر بسیار متفاوت شده است. دولت ونزوئلا در این رابطه با صدور بیانیه ای اطلاع داد که هر دو مقام ، متعهد شدند که به ˈعادی سازی و راه اندازی دوباره روابط دیپلماتیکی ، بازرگانی و همکاری بین دو کشور برادرˈ سرعت بخشند .افزون بر آن ، مادورو و وارلا همچنین از ادامه تحکیم یکپارچگی منطقه ای در چارچوب جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کاراییب موسوم به ˈسلاکˈ ، دفاع کردند .

شمار مجروحان اعتصاب کشاورزان در کلمبیا به 62 نفر رسید

اعتصاب کشاورزی که چهار هزار نفر روستایی در 11 استان کلمبیا برای تقاضا از دولت برای اینکه به تعهداتی که به اعتصاب ماه آگوست پایان دادند عمل کند آغاز شده، در نخستین هفته خود 62 مجروح و 26 دستگیر بر جا گذاشت.ˈاورلیو ایراگوریˈ وزیر کشور کلمبیا،پس از جلسه ای که با نمایندگان بخش کشاورزی داشت ، اطلاع داد ازمجموع مجروهان ، 39 نفر پلیس و 23 نفر غیر نظامی هستند در حالی که 26 نفر به دلیل ارتکاب ˈاقدامات خشونت آمیزˈ در 11 استان کشور ، دستگیر شدند .وی اعلام کرد که منافعی سیاسی در پشت اعتصاب کشاورزی وجود دارد و گفت چندین نفر از اعضای قشر کشاورزی در این اعتصاب ها وجود دارند که نباید در آنها شرکت می داشتند زیرا پاسخ خود را از سوی دولت دریافت کردند .

اپوزیسیون ونزوئلا خواهان تحکیم روابط با تل آویو شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، همزمان با شصت و ششمین سالگرد تاسیس دولت جعلی رژیم صهیونیستی روزنامه «گلوبووسیون»که منعکس کننده دیدگاههای اپوزیسیون این کشور می‌باشد با چاپ مقاله‌ای مراحل شکل گیری دولت جعلی اشغالگر قدس را به تصویر کشیده است.نویسنده مقاله در ادامه به مرور روابط و سیاستهای دو کشور ونزوئلا و رژیم صهیونیستی پرداخته یاد آورمی‌شود: چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا و رهبر وقت «چاویستا» در طول حیات سیاسی اش همواره بر ارتباط با طرفین درگیر در موضوع (رژیم صهیونیستی و ... ) تاکید داشته است.نویسنده با الهام از رهنمودهای پاپ مبنی بر دوستی و وحدت بین ملتها و بیان مواضع چاوز، سعی در ترغیب "مادورو"رئیس جمهور فعلی و مردمی ونزوئلا برای ایجاد ارتباط بین رژیم صهیونیستی و ونزوئلا و مردم دو کشور دارد.  

اکوادور 20 کارمند پنتاگون را اخراج کرد

رئیس جمهوری اکوادور به 20 تن از افسران و کارکنان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دستور داده است خاک این کشور را ترک کنند. به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جفری وینشکر" سخنگوی سفارت آمریکا در اکوادور، روز جمعه، گفت: «رافائل کورئه آ، رئیس جمهوری اکوادور به کارکنان وزارت دفاع (آمریکا) دستور داده است خاک این کشور را تا هفتم آوریل ترک کنند.»این سخنگو در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن به حق اکوادور "به عنوان یک کشور مستقل" برای اخراج کارکنان نظامی آمریکا احترام می گذارد اما از این اقدام متاسف است؛ زیرا چنین اقدامی «به طور چشمگیری سطح همکاری دوجانبه در زمینه مسائل مرتبط با امنیت را محدود خواهد کرد.»اخراج این افراد براساس تهدیدهای چند ماهه کورئه آ صورت می گیرد که از حضور شماری از افسران و کارکنان نظامی آمریکایی در اکوادور به دلیل نگرانی های مرتبط با "جاسوسی آمریکایی" و "امپریالیسم آمریکایی" به شدت ابراز نگرانی کرد.

ونزوئلا از دستگیری 58 خارجی به دلیل اقدامات تروریستی خبر داد ˈ

میگل رودریگز تورسˈ وزیر کشور ، دادگستری و صلح ونزوئلا اعلام کرد که 58 خارجی به ظن دست داشتن در ˈاقدامات تروریستیˈ در جریان بحران سیاسی کشور دستگیر شدند. به نقل از شبکه تلویزیون ونزوئلا ، رودریگز تورس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت :این افراد مزدورانی هستند که آمریکا آنها را پیمانکار می نامد ، افرادی که چیزی برای باختن ندارند.رودریگز تورس ، مستقیما آمریکا را متهم کرد که در پشت موج اعتراضات علیه دولت ˈنیکلاس مادوروˈ رییس جمهوری کشور قرار دارد و بخشی از ˈکودتای مخفی ˈ علیه دولت ونزوئلا را تشکیل می دهد. وزیر کشور ابراز اطمینان کرد که آمریکا ، دو هدف و سناریو شامل ˈجلوگیری از گسترش قاره ای آرمان بولیواریˈ و ˈتسخیر و کنترل کردن بزرگترین ذخایر نفت جهانˈ برای ونزوئلا دارد. وی در مورد آخرین هدف آمریکا یاد آوری کرد که واشنگتن یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی جهان است و همیشه کنترل نفت ونزوئلا را در دسترس خود داشت و به این دلیل می خواهد روی چاه های نفت ˈاورینوکوˈ در شمال کشور کنترل داشته باشد.به گفته وی ، در سال 2013 میلادی ، ˈطرح خروجˈ ، برای فعال کردن ˈباند های خیابانیˈ راه اندازی شد ، موردی که موجب وضعیت کنونی شده است .

مادورو ، آمریکا را به مداخله در روند مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان متهم کرد

ˈنیکلاس مادوروˈ رییس جمهوری ونزوئلا گفت که دولت آمریکا در روند مذاکراتی که دولت کشور برای دستیابی به صلح ملی با مخالفان ترتیب داده ، دخالت می کند . به نقل از خبرگزاری افه، وی ادامه داد :مداخله آمریکا در گفت و گوهای صلح را که در ونزوئلا در پیش گرفتیم، گستاخانه است و هیچ گونه شرط آمریکا و دیگر جناح را نمی پذیرم.مادورو افزود :جان کریˈ وزیر خارجه آمریکا ، ونزوئلا را تهدید می کند و می گوید که ˈتا وقتی در کاراکاس گفت و گو وجود داشته باشد، آمریکا علیه ونزوئلا اقدام نخواهد کرد.رییس جمهوری ونزوئلا ادامه داد : اینها، اظهارات تاسف انگیزی هستند و من این امر را در میز گفتگو و در اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی موسوم به ˈاوناسورˈ مطرح خواهم کرد .

سفر رییس جمهوری منتخب ال سالوادور به ونزوئلا

ˈسالودور سانچز سرنˈ رئیس جمهوری منتخب ال سالوادور در چارچوب دیدار دیپلماتیک و با هدف تعمیق روابط دوجانبه، پنجشنبه شب گذشته وارد کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد.به نقل از آژانس خبری رسمی ونزوئلا، سانچز سرن پس از ورود به فرودگاه ˈمایکتیاˈ در ایالت ˈوارگاسˈ از سوی ˈالیاس خائواˈ وزیر خارجه ونزوئلا مورد استقبال گرفت.وی با اشاره به اینکه ما برای تعمیق روابط بین ال سالوادور و ونزوئلا به اینجا آمدیم، افزود:هدف دیگر سفر ما برای بهبود مبادلات بازرگانی و باز کردن درهای ال سالودور برای جذب سرمایه گذاری ونزوئلا است.سانچز سرن تصریح کرد: دردیدارش باˈنیکلاس مادوروˈ رئیس جمهوری ونزوئلا در مورد دسترسی به فناوری،موقعیت های تبادلات در زمینه آموزش عالی و فنی و جستجوی شرایطی که ال سالوادور بتواند به سازمان اتحاد نفتی کشورهای کاراییب و ونزوئلا موسوم به ˈ پتروکاراییبˈ ملحق شود، گفت وگو خواهد کرد.رئیس جمهوری منتخب ال سالوادور از زمان پیروزی اش در انتخابات ماه مارس، سفرهای دیپلماتیک خود را آغاز کرد و در این راستا تاکنون از جمهوری دومینیکن و کوبا دیدن کرد.

رانش زمین در مکزیک 7 کشته برجا گذاشت

منابع حفاظت محیط زیست مکزیک اعلام کردند: بر اثر رانش زمین در شهرˈهوئه هوئه تلانˈ واقع در ایالت ˈپوئبلاˈ در مرکز کشور، هفت نفر کشته شدند. به نقل از روزنامه ˈمیلنیوˈمکزیک ، منابع مذکور گفتند که در نخستین شمارش، تعداد قربانیان این حادثه که پنجشنبه شب روی داد چهار نفر بود اما گروه های امداد، سه نفر دیگر از شهروندان این شهر را در17 کیلومتری محل رانش زمین پیدا کردند.

درگیری های روز کارگر در شیلی 23 مجروح برجاگذاشت

اعتراضات روز جهانی کارگر در شیلی که منجر به درگیری بین تظاهر کنندگان و نیروهای پلیس این کشور شد 23 مجروح برجای گذاشت. به گزارش خبرگزاری اروپاپرس از سانتیاگو، ˈبرونو ویالوبوسˈ رئیس پلیس منطقه شهری سانتیاگو پایتخت شیلی گفت که بر اساس آمار رسمی ، در تظاهرات 40 هزار نفری روز کارگر در این شهر و درگیری های بعدی ، 23 نفر مجروح و 43 نفر دستگیر شدند.بر اساس این گزارش، 9 نفر از مجروحان را از نیروهای پلیس هستند و حال یکی از آنها که در بیمارستان بستری است، وخیم اعلام شده است.به رغم این رویداد ها، ویالوبوس خاطرنشان کرد که تظاهرات سال جاری ، ˈبسیار آرامترˈ از تظاهرات سالهای گذشته بود .وی گفت: در سال جاری ، غارت اموال و مغاره ها وجود نداشت و خسارات زیادی به اموال خصوصی وارد نیامد.

مکزیک و گواتمالا خط لوله گازی مشترک احداث می کنند

ˈانریکه پنیا نیئتوˈ و ˈاوتو پرز مولینا ˈ روسای جمهوری مکزیک و گواتمالا چهارشنبه شب ، با احداث خط لوله گازی مشترک به طول 600 کیلومتر میان دو کشور موافقت کردند.به گزارش خبرگزاری اروپاپرس ، 420 کیلومتر از این خط لوله گازی در خاک مکزیک و مابقی آن در گواتمالا احداث می شود و هزینه آن 800 میلیون دلار برآورد شده است .ˈ پرز مولیناˈ هدف از اجرای این طرح را توسعه انرژی و کاهش قیمت ها اعلام کرد.

 شکایت از رئیس جمهوری آرژانتین به دلیل منتشر نشدن آمار فقر

چند تن از اعضای حزب ˈجبهه گسترده ˈ آرژانتین، از ˈکریستینا کرچنرˈ رئیس جمهوری، ˈآکسل کیسیوفˈ وزیر اقتصاد و موسسه ملی آمار و سرشماری، به دلیل منتشر نکردن آمار فقر کشور شکایت کردند .این حزب که ˈفرناندو د لاروآ ˈرئیس جمهوری سابق آرژانتین عضو آن است، در بیانیه ای نوشت: این شکایت به دلیل مسوولیت رئیس جمهوری، وزیر اقتصاد و سازمان آمار در ˈناپدید کردن اجتماعی آرژانتینی هایی است که در فقر زندگی می کنندˈ.بیانیه حزب جبهه گسترده افزود: سابقه نداشته که شاخصی به این مهمی که در تقویم خود سازمان آمار و سرشماری مندرج شده است، منتشر نشود و به همین دلیل می گوییم که این امر ˈغیر معمولیˈ است .حزب مذکور در بیانه خود افزود: فقرا در کشور ما ناپدیدهای اجتماعی هستند که دولت نمی خواهد آنها را به رسمیت بشناسد و تصمیم گرفته که آنها را انکار کند .موسسه آمار و سرشماری آرژانتین هفته گذشته انتشار میزان فقر و مستمندی مربوط به شش ماهه دوم سال 2013 را لغو کرد و توضیح نداد که کی آن را منتشر خواهد ساخت.کیسیوف (وزیر اقتصاد) و مدیران موسسه ملی آمار و سرشماری نیز از دادن توضیحات در مورد دلایل عدم انتشار آمار فقر اجتناب کردند، هرچند که حدس و گمان تحلیلگران و کارشناسان موسسه آمار این است که هیچ اراده رسمی و دولتی برای شفاف سازی و ارائه آمار درست از واقعیت های اجتماعی آرژانتین وجود ندارد .به رغم فقدان آمار های رسمی، یک مطالعه مرکز نظارت بدهی اجتماعی دانشگاه کاتولیکای آرژانتین بیانگر این است که نرخ فقر، برای دومین سال متوالی افزایش یافته و اکنون 27.5 در صد مردم آرژانتین و 18 در صد خانواده های آرژانتینی در فقر زندگی می کنند .  

  * آمریکای لاتین بطور سنتی، به مناطقی از قارهٔ آمریکا گفته می‌شود که اسپانیایی و پرتغالی در آنجا صحبت می‌شود. اما در عمل، اکثر نیمکره غربی بجز آمریکا و کانادا و کشورهای غیر اسپانیایی زبان حوزه دریای کارائیب زیر عنوان آمریکای لاتین دسته بندی شده‌اند. جمعیت آمریکای لاتین روی هم در حدود 561٬200٬000 نفر شمارش شده‌است. رشد جمعیت در آمریکای لاتین بیش تر از آمریکای شمالی است. آمریکای لاتین شامل کشورهایی همچون آرژانتین،بولیوی،برزیل،شیلی،کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومینیکن، اکوادور،السالوادور، گواتمالا،هائیتی، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا است. از منظر سیاسی –اجتماعی، آمریکای لاتین تقریباً تمامی کشورهای جنوب ایالات متحده آمریکا شامل مکزیک (در آمریکای شمالی)، اکثر کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی و کشورهای حوزه کارائیب را که در آنجا اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی یا زبان بومی صحبت می‌شود، دربر می‌گیرد.  نظر به اهمیت تحولات این منطقه از دنیا، خبرگزاری فارس بنا دارد از این پس در قالب یک بسته خبری تحولات هفتگی این کشورها را براساس اولویت بندی برای مخاطبان به صورت یکجا منتشر کند تا دسترسی علاقمندان به تحولات این حوزه به راحتی میسر گردد .

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول