اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مرکل و اولاند برای بررسی تحولات اوکراین دیدار کردند

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه جمعه‌ شب برای بررسی موضوعات مختلف از جمله تحولات اوکراین و اعمال تحریم‌های تازه علیه روسیه، در شهر «ساسنتیز» دیدار کردند.

مرکل و اولاند برای بررسی تحولات اوکراین دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه که از روز جمعه پس از ورود به آلمان، با «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور در شهر بندری «ساستیز» دیدار کردند.

مرکل پس از این دیدار که در روز موسوم به «روز اروپا» برگزار شد، گفت طرفین موضوعات مختلف از جمله وضعیت اوکراین و همچنین انتخابات اروپایی که تا دو هفته دیگر برگزار می‌شود، را بررسی کرده‌اند. کاخ الیزه نیز اعلام کرده است که روز شنبه طرفین بیانیه‌ مشترکی در مورد اوضاع اوکراین صادر می‌کنند.

دولت سوسیالیست اولاند از زمان روی کار آمدن، اختلافات زیادی به خصوص در زمینه مسائل اقتصادی در اروپا با دولت محافظه‌کار مرکل داشته است. در حالی که اولاند مدافع سیاست‌های رشدمحور است، مرکل همچنان بر لزوم اعمال سیاست‌های ریاضتی با هدف سامان بخشیدن به وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی مواجه با کسری بودجه بالا تاکید کرده است.

با این وجود روابط طرفین با توجه به بحران اخیر در اوکراین و بالا گرفتن تهدید افزایش قدرت روسیه، در سه ماه اخیر گرم‌تر شده و پاریس و برلین مواضع مشابهی در این رابطه اتخاذ کرده‌اند.

اولاند روز جمعه پس از دیدار غیررسمی با مرکل، گفت می‌خواهد در مورد «اروپای جدیدی که می‌خواهیم با هم بسازیم و در عین حال موضوعات سیاسی مهمتر» بحث کرده و در مورد «اوکراین چاره‌ای بیاندیشیم.»

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول