اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست پوتین از هواداران روسیه در اوکراین:

همه پرسی برای فدرالیزه شدن را موقتا متوقف کنید

رئیس جمهور روسیه با متهم کردن راست گرایان افراطی اوکراین به دست داشتن در کشتارهای اخیر شرق این کشور، از تمام هواداران روسیه در اوکراین خواست برگزاری همه پرسی برای فدرالیزه شدن را در شرایط حاضر به تعویق بیاندازند.

همه پرسی برای فدرالیزه شدن را موقتا متوقف کنید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «راشا تودی»، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با متهم کردن راست گرایان افراطی اوکراین به دست داشتن در کشتارهای اخیر شرق این کشور، از عدم خلع سلاح این افراد توسط دولت موقت کی‌یف به شدت انتقاد کرد.

وی که ساعاتی پیش در حضور «دیدیر بورخالتر»همتای سوئیسی خود و رئیس سازمان همکاری و امنیت اروپا سخن می گفت، از روس تباران و هواداران خود در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین خواست با توجه به شرایط فعلی منطقه، «فعلا» برگزاری همه پرسی برای فدرالیزه شدن را که بنا بود 11 ماه مه میلادی جاری صورت گیرد، به تعویق بیاندازند.

پوتین گفت: «به اعتقاد ما، بحران اوکراین در حال حاضر در حال حرکت به سمت بدترین گزینه های ممکن است و مسئولیت این بحران به گردن عاملان کودتای 23 و 23 فوریه در کی‌یف است؛ عاملان این کودتا همان افرادی هستند که هیچ گامی برای خلع سلاح راست گرایان افراطی برنمی‌دارند.»

وی افزود: «بهترین راه حل ممکن برای پایان دادن به بحران اوکراین، گفتگوی مستقیم بین دولت موقت و معترضین مخالف دولت است.»

رئیس جمهور روسیه، تغییر زمان برگزاری همه پرسی را بعنوان لازمه زمینه سازی گفت‌وگوهای مستقیم طرفین بحران ارزیابی کرد و از هواداران روسیه  خواست، با این کار به حل بحران اوکراین کمک کنند.

بر اساس گزارش خبرنگار شبکه خبری ان بی سی نیوز، مسئولین برگزاری همه پرسی فدرالیزه شدن شرق اوکراین، در حال بررسی درخواست پوتین برای توقف موقت روند برگزاری همه پرسی هستند.

ولادیمیر پوتین در ادامه صحبت‌های خود به موضوع نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین اشاره کرد و افزود: بعد از اینکه به ما گفتند این نیروها باعث نگرانی هستند، دستور دادیم که این نیروها از مرز عقب نشینی کرده و به پایگاه‌های دائمی خود بازگردند.

یکی از مقامات ناتو که می خواست نامش فاش نشود، در واکنش به این خبر به خبرنگار رویترز گفت: ما تاکنون هیچ نشانه‌ای از عقب نشینی نیروهای روسی از مواضع خود در مرز اوکراین مشاهده نکرده‌ایم.

در این حال یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا هم با رد سخنان پوتین، مدعی عدم مشاهده آثار عقب نشینی نیروهای نظامی روس از مرز اوکراین شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول