اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لندن روسیه را به تلاش برای جلوگیری از برگزاری انتخابات در اوکراین متهم کرد

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد، روسیه ضمن تحریک برای ایجاد اغتشاش در اوکراین، تلاش می کند در این کشور انتخابات ریاست جمهوری برگزار نشود.

لندن روسیه را به تلاش برای جلوگیری از برگزاری انتخابات در اوکراین متهم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، «ویلیام هیگ»، وزیر امور خارجه انگلیس با تکرار ادعای «تحریک اغتشاشات اوکراین از طرف روسیه»، مقامات مسکو را به برنداشتن حتی یک گام در راستای توافق ژنو متهم کرد.

وی همچنین در واکنش به سخنان اخیر همتای روس خود که «گفتگوی دولت کی‌یف و مخالفان بر اساس موضع برابر» را خواستار شده بود، این اظهارنظر مسکو را بر خلاف توافق ژنو دانست.

«ویلیام هیگ» که هم اکنون در اوکراین به سر می برد، با اشاره به حضور نامزد حزب متبوع رئیس جمهور سابق اوکراین در انتخابات 25 ماه مه، این امر را نشانه دموکراتیک بودن اقدامات دولت موقت و دلیلی بر رد ادعاهای مخالفان در تسلط افراگرایان بر این کشور ارزیابی کرد.

 وزیر خارجه انگلیس در ادامه گفت: «اغتشاشاتی که عامل محرکه و هماهنگ کننده آنها روسیه است، نمی توانند مردم اوکراین را از حضور در انتخابات ریاست جمهوری بازدارد.»

وی با اشاره به «حق مردم اوکراین برای انتخاب رئیس جمهور کشور خود» گفت: امیدوار است رئیس جمهور جدید بتواند وحدت را به کشور بازگرداند، فساد حاکم بر دولت را از میان بردارد و ضمن اتخاذ یک برنامه اقتصادی مناسب، از افزایش بیشتر تنش ها در اوکراین جلوگیری کند.

گفتنی است مسکو بارها اعلام کرده،‌ دولت روی کار آمده از طریق «کودتای رنگی» در اوکراین را به رسمیت نمی شناسد و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 25 ماه مه در آن را نیز غیر قانونی می داند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول