اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در پی تهدید «بوکوحرام»

آمریکا اتباع خود را از سفر به نیجریه منع کرد

وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اتباع خود را از سفر به نیجریه منع و اعلام کرد سفارت این کشور در «ابوجا» در ارائه خدمات با محدودیت شدید مواجه است.

آمریکا اتباع خود را از سفر به نیجریه منع کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در پی تهدید گروه «بوکوحرام»، اتباع خود را از سفر به نیجریه منع کرد. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که سفارت این کشور در «ابوجا» در ارائه خدمات به آمریکایی‌ها با «محدودیت شدید» مواجه است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که سران گروه «بوکوحرام» در واکنش به اعزام تیم اف‌بی‌آی به نیجریه، دیپلمات‌ها و شهروندان آمریکایی را به حملات تلافی‌جویانه تهدید کردند.

روز سه‌شنبه آمریکا تیمی از اف‌بی‌آی را به بهانه کمک به عملیات نجات دختران ربوده‌شده در نیجریه، به این کشور اعزام کرد. گروه تروریستی «بوکوحرام» اخیرا 276 دختر دانش‌آموز را ربوده است. رهبر این گروه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد قصد دارد این دختران را بفروشد.

بنا بر اعلام نیجریه، آمریکا قرار است تجهیزاتی را نیز برای تسریع عملیات جست‌وجو به این کشور ارسال کند. پیش از این انگلیس هم اعلام کرده بود که در عملیات نجات این دختران، شرکت می‌کند.

بوکوحرام که از جمله گروه‌های آفریقایی وابسته به القاعده است، امروز هم 8 دختر دیگر را نیز در مناطق شمالی نیجریه ربود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول