اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

کشته و زخمی شدن 111 شبه‎نظامی طالبان/ کشته شدن 10 پلیس در غرب افغانستان

کشته و زخمی شدن 111 شبه‎نظامی طالبان، کشته شدن 10 پلیس، کشف هزار و 742 گرم طلا در فرودگاه بین‌المللی کابل و هلاکت 2 فرمانده شبه‎نظامیان طالبان، مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته را تشکیل می‌دهند.

کشته و زخمی شدن 111 شبه‎نظامی طالبان/ کشته شدن 10 پلیس در غرب افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «کنر»، «ننگرهار»، «لغمان»، «کاپیسا»، «تخار»، «قندوز»، «زابل»، «غزنی»، «پکتیا»، «هرات»، «سرپل»، «لوگر»، «پکتیکا» و «فراه» در 24 ساعت گذشته 71 شبه‎نظامی طالبان کشته، 40 نفر زخمی و 2 نفر دیگر دستگیر شدند.

براساس این اطلاعیه، 16 حلقه مین تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین از ولایت‎های «میدان وردک»، «هرات» و «فراه» نیز بدست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ دیگری از کشته شدن پنج شبه‎نظامی طالبان و زخمی شدن هشت نفر دیگر از آن‌ها در منطقه «پشت رود» ولایت فراه خبر داد.

کشته شدن 10 پلیس در غرب افغانستان

«شیر آغا الکوزی»، فرمانده پلیس منطقه «اوبی» ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر  انفجار مین کنار جاده‎ای در این منطقه 3 پلیس کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

ازسوی دیگر «محمد جمعه عدیل» فرمانده پلیس منطقه چهارم هرات از کشته شدن 7 پلیس و زخمی شدن یک نفر دیگر بر اثر انفجار مین کنار ‎جاده‎ای در منطقه «غوریان» این ولایت خبر داد.

کشف هزار و 472 گرم طلا در فرودگاه بین‌المللی کابل

دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان یک شهروند این کشور را با هزار و 742 گرم طلا که در یک دیگ بخار جاسازی شده بود و قصد انتقال ان را به خارج از کشور داشت دستگیر کردند.

این برای نخستن بار نیست که شهروندان این کشور به جرم انتقال مواد مخدر و طلا در فرودگاه کابل دستگیر می‌شود، پیش از این نیز چندین نفر از شهروندان این کشور به جرم انتقال مواد مخدر و طلا دستگیر شده است.

هلاکت 2 فرمانده شبه‎نظامیان طالبان در غرب افغانستان

«غلام سخی حسینی»، فرمانده پلیس منطقه «غوریان» ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در عملیات نیروهای امنیتی افغان در این منطقه 2 فرمانده شبه‎نظامی طالبان به نام «ملا بصیر» و «ملا صابر» کشته شدند.

به گفته حسینی، افراد کشته شده در حملات تروریستی ، تخریبی ، ترور و آدم‎ربایی در این منطقه دست داشتند.

از سوی دیگر «عبدالحبیب سید خیل»، فرمانده پلیس ولایت «کنر» در شرق افغانستان از زخمی شدن یک پلیس و یک کارمند شهرداری این ولایت بر اثر اصابت یک موشک از سوی شبه‎نظامیان طالبان در شهر «اسعد آباد» مرکز این ولایت خبر داد.

همچنین «حضرت حسین مشرقی‌وال»، سخنگوی پلیس ولایت «ننگرهار» از کشته شدن 15 شبه‎نظامی طالبان و زخمی شدن 9 نفر دیگر آن‌ها در این ولایت خبر داد.

رهایی 3 کارمند یک شرکت خصوصی در جنوب افغانستان

دفتر مطبوعاتی والی ولایت «میدان وردک» در جنوب افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان 3 کارمند یک شرکت خصوصی که هفته گذشته از سوی افراد مسلح از منطقه «چک» این ولایت ربوده ‎شده بودند را آزاد کردند.

براساس این اطلاعیه، این افراد هشت روز پیش از سوی افراد مسلح  از منطقه «سیدآباد» این ولایت همراه با 18 هزار دلار ربوده شده بودند که برای شرکت خصوصی «شیرزاد» کار می کردند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول