اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ریاست امنیت ملی افغانستان توافق با طالبان را رد کرد

معاون ریاست امنیت ملی افغانستان، شایعات مبنی بر توافق نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با گروه طالبان برای تامین امنیت روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور را رد کرد.

ریاست امنیت ملی افغانستان توافق با طالبان را رد کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «حسام‎الدین حسام»، معاون ریاست امنیت ملی افغانستان که در نشست عمومی امروز (سه شنبه) مجلس سنای این کشور فراخوان شده بود، هرگونه توافق با طالبان برای تامین امنیت انتخابات را رد کرد و گفت که نیروهای امنیتی افغان امنیت انتخابات این کشور را با توانایی تمام و بدون هماهنگی با گروه طالبان تامین کردند.

وی هر نوع شایعه مبنی بر توافق سازمان امنیت افغانستان با گروه طالبان برای عدم اخلال در روز انتخابات این کشور را رد کرد.

حسام افزود: اگر با طالبان برای تأمین امنیت توافق می‎شد، آن‌ها در روز انتخابات حملات خود را متوقف می‎کردند، اما این گروه در روز انتخابات نیز دست به فعالیت‎های تروریستی زده‎اند.

به گفته وی، طالبان می‎خواستند در روز انتخابات بیش از 100 حمله را انجام دهند که اکثر این حملات با توانایی و دلیری نیروهای امنیتی و دفاعی افغان خنثی شد.

معاون ریاست امنیت ملی افغانستان در ادامه با اشاره به افزایش ناامنی‎ها پس از انتخابات این کشور اظهار داشت که این ناامنی‎ها ناشی از حملات انفجاری و انتحاری طالبان است.

به باور وی، طالبان می‎خواهند با این کار توانایی خود را به نمایش گذاشته و روحیه مردم این کشور را مخدوش کنند.

توانایی تامین امنیت دور دوم انتخابات را داریم

حسام‎الدین حسام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروهای امنیتی افغان با توجه به این که توانستند امنیت دور اول انتخابات را تأمین کنند، امنیت دور دوم این انتخابات را نیز تأمین خواهند کرد.

وی افزود: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در صورتیکه انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دور دوم کشیده شود، برای شفافیت آن امنیت را به درستی تأمین خواهند کرد.

معاون ریاست امنیت ملی افغانستان تصریح کرد که این ریاست و وزارت‎های کشور و دفاع افغانستان آمادگی کامل برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات را دارند.

این در حالی است که 2 روز پیش نیز وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود که چنانچه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دور دوم کشیده شود، نیروهای امنیتی این کشور قادر به تأمین امنیت آن نخواهند بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول