اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال جاری تاکنون صورت گرفت

انجام 7 میلیون نوبت‌سر واکسیناسیون در واحدهای پرورشی طیور خراسان ‌جنوبی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبور عسل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال 7 میلیون و 106 نوبت‌سر واکسیناسیون در واحدهای پرورشی طیور استان انجام شده است.

انجام 7 میلیون نوبت‌سر واکسیناسیون در واحدهای پرورشی طیور خراسان ‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود دادفر صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایمن‌سازی از طریق واکسیناسیون یکی از راه‌های اصلی در کنترل بیماری است، اظهار داشت: برونشیت، گامبورو، آنفلوآنزا و نیوکاسل از بیماری‌هایی هستند که در واحدهای پرورشی طیور می‌توانند سبب ایجاد مخاطرات بهداشتی و تلفات شوند.

وی تصریح کرد: از آغاز سال جاری تاکنون 7 میلیون و 106 هزار نوبت سر واکسیناسیون در واحدهای پرورشی طیور استان انجام شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبور عسل دامپزشکی خراسان جنوبی اجرای مدیریت صحیح در پرورش طیور را ضروری دانست و متذکر شد: لازم است سرمایه‌گذاران در این صنعت قبل از انجام هرگونه اقدامی با کارشناسان دامپزشکی متخصص در این حوزه مشورت کنند.

دادفر ادامه داد: دامپزشکی به صورت فعال و غیرفعال بیماری‌های طیور را در واحدهای پرورشی کنترل کرده که در این راستا 210 بازدید بهداشتی نیز انجام شده است.

وی به 180 مورد نمونه‌برداری از این واحدها اشاره کرد و گفت: دامپزشکی با انجام آزمایشات سرولوژی مختلف بر روی نمونه‌های اخذ شده در آزمایشگاه‌های تخصصی استان، نظارت‌های بهداشتی خود را اجرا کرده و رصد بیماری‌های فوق را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/69010/ط20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول