اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

کشف 517 بطری مشروب الکلی/ کشته و زخمی شدن 35 تن از طالبان

کشف 517 بطری مشروبات الکلی، کشته و زخمی شدن 35 شبه‎نظامی طالبان، آغاز دور دوم واکسیناسیون مبارزه با بیماری سل، از مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته هستند.

کشف 517 بطری مشروب الکلی/ کشته و زخمی شدن 35 تن از طالبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «سید سرور حسینی»، سخنگوی پلیس ولایت «قندوز» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان 517 بطری انواع مشروبات الکلی را از یک خودرو، کشف و ضبط کردند.

به گفته حسینی، در این اتهام راننده خودرو که قصد فرار از منطقه را داشت؛ دستگیر شده است.

از سوی دیگر «غلام مصطفی محسنی» فرمانده پلیس ولایت قندوز نیز از زخمی شدن 2 پلیس بر اثر انفجار یک مین مغناطیسی که در خودرو حامل این سربازان جاسازی شده بود، خبر داد.

کشته و زخمی شدن 22 شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف افغانستان

دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «کنر»، «ننگرهار»، «لغمان»، «تخار»، «قندوز»،«زابل»، «غزنی»، «پکتیا» و «هرات» در 24 ساعت گذشته 20 شبه‎نظامی طالبان کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

براساس این اطلاعیه، 14 حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین  از ولایت‎های «کاپیسا»، «بلخ»، «قندهار»، «هرات»، «بادغیس» و «هلمند» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

آغاز دور دوم واکسیناسیون مبارزه با بیماری سل در افغانستان

رئیس جمهور افغانستان امروز با حضور وزیر بهداشت این کشور در کاخ ریاست جمهوری، دور دوم  واکسیناسیون مبارزه با بیماری سل 1393 را به چکاندن 2 قطره واکسن به چند کودک رسمأ آغاز کرد.

دور دوم واکسیناسیون سراسری مبارزه با سل برای 3 روز ادامه دارد که حدود 8.9 میلیون کودک زیر سن پنج سال و اجرای طرح ویتامین A برای هشت میلیون کودک 6 ماهه را تحت پوشش قرار می‎دهد.

در همین حال وزیر بهداشت این کشور از تمام متنفذین و بزرگان قومی خواست که با همکاری با تیم کاری این وزارتخانه، خانواده‎ها را تشویق کنند تا کودکان خود را جهت واکسناسیون حاضر نمایند.

کشته شدن 3 شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

«اسد الله انصافی»، فرمانده امنیتی پلیس ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در یک درگیری نیروهای امنیتی افغان با شبه‎نظامیان طالبان در منطقه «قره باغ» این ولایت 3 شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.

به گفته انصافی،این درگیری با حمله شبه نظامیان به خودروی حامل فرمانده پلیس منطقه قره باغ آغاز شد که در نهایت تعدادی جنگ افزار و موتورسیکلت نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاد.

از سوی دیگر «عبدالحبیب سیدخیل»، فرمانده پلیس ولایت «کنر» در شرق افغانستان از کشته شدن یک غیرنظامی در منطقه «دانگام» این ولایت خبر داد.

کشته شدن 10 شبه ‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرده که 10 شبه‎نظامی طالبان بر اثر انفجار مین جاسازی شده توس این گروه در منطقه «ریگستان» ولایت «قندهار» کشته شدند.

براساس این اطلاعیه، تعدادی زیادی جنگ افزار نیز از منطقه «پنجوایی» این ولایت  توسط نیروهای امنیتی افغان کشف و ضبط شده است.

هچنین وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ی دیگری  از کشته شدن 2 شبه‌‎نظامی پاکستانی و یک شبه‎نظامی دیگر در شهر «پل علم» ولایت «لوگر» خبر داد.

براساس این اطلاعیه، این تروریست‌ها براثر انفجار یک جلیقه انتحاری که در حال ساخته بودند؛ کشته شدند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول