اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سنای افغانستان خواستار افزایش کمک‌ها به مناطق آسیب‌دیده «بدخشان» شد

برخی اعضای مجلس سنای افغانستان با اشاره به رانش زمین در منطقه «ارگو» ولایت «بدخشان» در شمال شرق این کشور، خواستار افزایش کمک‌رسانی به مناطق حادثه‌دیده شدند.

سنای افغانستان خواستار افزایش کمک‌ها به مناطق آسیب‌دیده «بدخشان» شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «محمود دانشجو» عضو مجلس سنای افغانستان در نشست امروز (یکشنبه) این مجلس گفت: وقوع رویداد طبیعی در ولایت بدخشان منجر به یک فاجعه شده و دولت این کشور باید همکاری‎های خود با آسیب‌دیدگان این منطقه را افزایش دهد.

دانشجو افزود: اعضای مجلس سنای افغانستان باید در این مورد بحث و تبادل نظر کرده و تصمیم جدی برای افزایش کمک‎ها اتخاد کنند.

«هدایت‌الله رهایی» عضو دیگر مجلس سنای افغانستان نیز خواستار افزایش کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان ولایت بدخشان شد و گفت: دولت باید به ساکنان منطقه «ارگو» زمین کشاورزی، منزل مسکونی و دام بدهد.

رهایی افزود: کمک‎های دولت افغانستان در این منطقه تاکنون برای مجلس سنای افغانستان قابل قبول نیست و این کمک‎ها باید افزایش یابد، زیرا در غیر این صورت ساکنان این منطقه ضرر و زیان‌های مالی زیادی را متحمل خواهند شد.

«علی‎اکبر جمشیدی» عضو دیگر این مجلس نیز با تأکید بر ضرورت افزایش کمک‎ها به آسیب‌دیدگان ولایت بدخشان افغانستان اظهار داشت که امروز (یکشنبه) در افغانستان عزای ملی اعلام شده و تمام شهروندان این سرزمین عزادار هستند.

جمشیدی افزود: اعضای مجلس سنای افغانستان باید برای ابراز همدردی با خانواده‎های قربانیان ولایت بدخشان حداقل 5 هزار افغانی از حقوق یک ماهه خود را به آنان بدهند.

«محمدعلم ایزدیار» معاون مجلس سنای افغانستان که نشست امروز این مجلس را رهبری می‎کرد از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت: در صورتی که تمام اعضای این مجلس موافق باشند، 5 هزار افغانی از حقوق آن‎ها کسر شده و از طریق «جمعیت هلال احمر» این کشور به آسیب‌دیدگان ولایت بدخشان کمک خواهد شد.

ایزدیار در ادامه به کمک‎های دولت افغانستان به بدخشان اشاره کرد و گفت: امیدواریم که حجم کمک‎ها متناسب با آسیب‌ها و خسارات وارده به ساکنان این ولایت باشد.

در ادامه نشست امروز مجلس سنای افغانستان، برخی دیگر از اعضای این مجلس از روند کاری ریاست آموزش و پرورش کابل انتقاد کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول