اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

باج‌خواهی امارات از مصر در برابر کمک‌های مالی گذشته

دولت امارات متحده عربی، از نخست وزیر مصر خواسته تا تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار سرمایه‌گذاران اماراتی قرار دهد.

باج‌خواهی امارات از مصر در برابر کمک‌های مالی گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «اسرار عربیة»، دولت امارات متحده عربی، در مرحله جدید از روابط خود با مصر، تصمیم گرفته است در مقابل کمک‌های بلا عوضی که پیش از این به این کشور اهدا کرده است، درخواست‌هایی را از دولت قاهره داشته باشد.

به گزارش این پایگاه خبری، «سلطان احمد الجابر» وزیر دولت امارات در رأس هیأتی وارد قاهره شده و در دیدار با «ابراهیم محلی» نخست وزیر مصر، از وی خواسته است، هرچه سریعتر، مشکلات سرمایه گذاران اماراتی را حل کرده و امتیازات ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفته شود.

«احمد الجابر» که سه شنبه هفته پیش با «ابراهیم محلب» دیدار داشته در خطاب به وی گفته است: «ضرورت حل هرچه سریعتر موانع سرمایه‌گذاران اماراتی احساس می‌شود» وی از نخست وزیر مصر خواسته است در این راستا، قوانین جدیدی تصویب شود، همچنین بازار مصر باید برای جذب سرمایه‌های بیشتر آماده شود.

بر حسب گزارش «اسرار العربیة»، ابراهیم محلب، وزیر اماراتی را اطمینان داده است که تمامی تلاش‌هایش را برای ارائه تسهیلات لازم به سرمایه گذاران اماراتی به کار ببندد، همچنین زمین‌هایی که نخست وزیر سابق، «هشام قندیل» اجازه استفاده از آن‌ها را به اماراتی‌ها نداده بود، در اختیار سرمایه‌گذاران اماراتی قرار خواهد گرفت.

در این دیدار، «احمد الجابر»  تلویحا، ابراهیم محلب را تهدید به قطع کمک‌ها در صورت عدم ارائه تسهیلات لازم به سرمایه‌گذاران اماراتی کرده است.

دولت امارات تاکنون یکبار کمک 3 میلیارد دلاری و بار دیگر کمک 4 میلیارد دلاری را در اختیار دولت قاهره قرار داده است که یک میلیارد دلار آن بلاعوض بوده و مابقی به صورت وام بدون بهره پرداخت شده است.

دولت امارات پس از سقوط دولت «محمد مرسی» به دلیل دشمنی دیرینه با اخوان المسلیمن، خود را حامی سرسخت دولت قاهره نشان داده است. 

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول