اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«کری» آزادی ناظران اروپایی در اوکراین را گامی مثبت خواند

وزیر امورخارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس خود، اقدام امروز استقلال‌طلبان شرق اوکراین در آزاد کردن ناظران سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا را «یک گام مثبت» خواند.

«کری» آزادی ناظران اروپایی در اوکراین را گامی مثبت خواند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود، با مثبت ارزیابی کردن اقدام امروز استقلال‌طلبان شرق اوکراین در آزاد کردن ناظران سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا، خواستار برداشتن گام‌های بیشتر در راستای کاستن از تنش‌ها در اوکراین شد.

«کری» که در سفر دوره‌ای خود به آفریقا، امروز وارد کنگو شد، در این تماس تلفنی مدعی حمایت روسیه از استقلال‌طلبان شد و از طرف روسی خواست با قطع این حمایت‌ها، استقلال‌طلبان روسیه را تهدید کرد که در صورت ادامه حمایت از جدایی طلبان اوکراین، تحریم‌های سخت‌تری بر علیه این کشور تصویب خواهد شد.

«سرگئی لاوروف» نیز در این تماس تلفنی خواستار اعمال فشار آمریکا بر «رژیم کی‌یف» برای توقف فوری عملیات نظامی در جنوب شرق اوکراین شد.

«لاوروف» همچنین در پاسخ به درخواست وزر امور خارجه آمریکا مبنی بر کمک روسیه به تسریع در خروج سلاح های شیمیایی از سوریه، فعالیت تروریست‌ها در خاک این کشور را دلیل ایجاد تأخیر در خارج کردن سلاح‌های شیمیایی دانست.

مقامات روسیه تاکنون بارها ادعای مقامات آمریکایی و اروپایی را  مبنی بر حمایت از استقلال‌طلبان اوکراین تکذیب کرده است.

یک گروه 7 نفری از ناظران سازمان امنیت و همکاری‌های اروپایی که هفته گذشته در شهر «اسلاویانسک» به اتهام جاسوسی، بازداشت شده بودند، ظهر امروز آزاد شدند.

مقامات اروپایی بارها خواستار استفاده روسیه از نفوذ خود در مناطق روس زبان شرق اوکراین برای آزادی این افراد شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول