اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو ادعای ارسال سلاح به جدایی طلبان اوکراین را تکذیب کرد/ افزایش شمار کشته‌های حادثه آتش سوزی به 50 نفر

وزارت امور خارجه روسیه ادعای مقامات کی‌یف در مورد اینکه جدایی طلبان در اودسا از سرویس امنیت فدرال روسیه سلاح دریافت کرده‌ و حادثه آتش سوزی به تحریک مسکو رخ داده، را «دروغ محض» دانست.

مسکو ادعای ارسال سلاح به جدایی طلبان اوکراین را تکذیب کرد/ افزایش شمار کشته‌های حادثه آتش سوزی به 50 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، وزارت امور خارجه روسیه ادعای مقامات کی‌یف در این خصوص که گویا جدایی طلبان از سرویسی امنیت فدرال روسیه اسلحه دریافت کرده اند و با آنها مردم در اودسا کشته شده اند، را دروغ محض ارزیابی کرد.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور اوکراین، در نتیجه آتش سوزی در ساختمان اتحادیه کارگری متعلق به طرفداران فدراتیوه شدن اوکراین در بندر اودسا، 51 نفر کشته شده و بیش از 50 نفر هم زخمی شدند. در شهر اودسا 3 روز عزای عمومی اعلام شده است.

بر اساس اطلاعات شبکه تلویزیون «1+1» اوکراین، در میان قربانیان این حادثه 15 نفر تبعه روس نیز وجود دارد.

وزارت خارجه روسیه از مقامات کی‌یف خواسته تا اطلاعات موثقی در مورد اینکه اتباع روسی در این حادثه کشته شده‌اند را در اختیار مقامات مسکو قرار دهند.

پیش از این "سرگئی پاشینسک" رئیس موقت دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفته بود که حادثه رخ داده در اودسا، به تحریک سرویس امنیت فدرال روسیه صورت گرفته تا توجه جامعه جهانی را از عملیات ضدتروریستی ارتش اوکراین در مناطق شرقی کشور منحرف سازنند و جدایی طلبان در اودسا سلاح‌های خود را از روسیه دریافت کرده اند.

ضمن اینکه وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که حادثه تاسف بار اودسا نشانه بی‌مسئولیتی کامل مقامات کی‌یف به تامین امنیت مردم این کشور است و دولت موقت اوکراین و حامیان غربی آن باید به اقدامات نظامی علیه مردم پایان دهند.

مقامات دیپلماتیک روسیه یادآور شدند که این حادثه نیز نشانه دیگری از عدم توجه مقامات کی‌یف به توافقات ژنو است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول