اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تظاهرات میلیونی در نیجریه علیه فروش دختران دانش‌آموز به شورشیان چاد و کامرون

با اعلام یکی از رهبران محلی نیجریه در خصوص فروش برخی از دختران دانش آموز دزدیده شده به شورشیان چاد و کامرون، مردم ابوجا خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی شدند.

تظاهرات میلیونی در نیجریه علیه فروش دختران دانش‌آموز به شورشیان چاد و کامرون

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس 24، با اعلام خبر فروخته شدن برخی از دختران دانش آموز دزدیده شده نیجریایی به شورشیان چاد و کامرون در خارج از این کشور، مردم خشمگین در ابوجا پایتخت این کشور از برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز ظرف ساعات آینده خبر دادند.

بر اساس این خبر، خانواده‌های 129 دانش‌آموز دختر 12 تا 17 ساله‌ای  که در ساعات شبانگاهی 14 آوریل در حمله تروریست های بوکوحرام به مدرسه محل تحصیلشان ربوده شده بودند با همراهی برخی از فعالان حقوق بشر نیجریه، پس از اعلام خبر فروخته شدن عزیزان خود بعنوان همسر اجباری به شورشیان فراسوی مرزهای نیجریه، خواهان برگزاری راهپیمایی میلیونی در پایتخت نیجریه و به مقصد مجلس ملی این کشور خبر دادند.

معترضین هدف خود از برگزاری این تظاهرات را اعلام نارضایتی خود از ناتوانی دولت در نجات این دختران اعلام کرده‌اند.

دیروز خبرگزاری فرانسه در خبری به نقل از یک مقام محلی مدعی فروخته شدن دختران ربوده شده به قیمت 12 دلار به ازای هر دختر بعنوان همسر اجباری به شورشیان چاد و کامرون شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول