اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ریاست امنیت ملی افغانستان:

رئیس «شورای طالبان کویته» تحت نظارت سازمان اطلاعات پاکستان است

یک مقام ریاست امنیت ملی افغانستان گفت: «عبدالقیوم ذاکر» رئیس نظامی شورای طالبان کویته بدلیل این که نتوانسته امنیت انتخابات افغانستان را مختل کند؛ از سمت خود برکنار و تحت نظارت سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) قرار دارد.

رئیس «شورای طالبان کویته» تحت نظارت سازمان اطلاعات پاکستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، به نقل از «بخدی نیوز» یک مقام بلندپایه ریاست امنیت ملی افغانستان گفت: سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) عبدالقیوم ذاکر، را با همکاری معاون شورای کویته طالبان از ریاست بخش نظامی این شورا برکنار و تحت نظارت قرار داده است.

این منبع افزود: سازمان آی.اس.آی پاکستان هفته گذشته با «ملا اختر محمد منصور» معاون شورای کویته توافق کرده تا رئیس بخش نظامی آن را برکنار و تحت نظارت قرار دهد.

بر اساس اظهارات این مقام امنیت ملی افغانستان، رئیس بخش نظامی شورای کویته به دلیل ناتوانی در مختل کردن روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و همچنین درگیری نیروهای وی با طالبان پاکستانی در ولایت‎های شرقی این کشور در روز انتخابات افغانستان، برکنار شده است.

این منبع همچنین تصریح کرد: سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در صدد از بین بردن طالبانی است که در برابر طالبان پاکستان به جنگ پرداخته‎اند.

این در حالی است که دولت و مقام‎های افغانستان بارها سازمان آی.اس.آی را به دست داشتن در ناامنی‎های این کشور و همچنین حمایت طالبان متهم کرده‎اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول