اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی فرمان تعطیلی زندان‎های خارجی در افغانستان را صادر کرد

رئیس‌جمهور افغانستان با اشاره به وجود برخی زندان‎های خارجی که توسط نظامیان خارجی ایجاد و اداره می‎شوند، اعلام کرد این زندان‎ها باید تعطیل شوند.

کرزی فرمان تعطیلی زندان‎های خارجی در افغانستان را صادر کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که «حامد کرزی» رئیس جمهور این کشور فرمان تعطیلی زندان‎هایی که توسط نظامیان خارجی ایجاد و کنترل می‎شوند را صادر کرده است.

پیشتر رئیس جمهور افغانستان هیئتی را برای بررسی زندان‎های نظامیان خارجی در ولایت‎های «قندهار» و «هلمند» به جنوب این کشور اعزام کرده بود.

این هیئت پس از بررسی‎های زیاد اعلام کرد که نظامیان آمریکایی و انگلیسی 3 زندان در ولایت قندهار و 3 زندان دیگر در ولایت هلمند دارند.

هیئت بررسی وجود زندان‎های خارجی روز گذشته (سه‌شنبه) با حامد کرزی تشکیل جلسه داد و گفت: زندانیانی که در این زندان‎ها به سر می‎برند حتی پرونده کیفری نیز ندارند.

رئیس جمهور افغانستان نیز در این نشست وجود زندان نظامیان خارجی در افغانستان را خلاف فرامین صادر شده از سوی وی و همچنین نقض قانون اساسی این کشور دانست.

کرزی به ریاست امنیت ملی افغانستان دستور داد که از تمام کشورها بخواهند زندان‌های خود در افغانستان را به نیروهای افغان بسپارند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول