اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پس از اتحادیه اروپا و آمریکا؛

کانادا ۹ مقام بلند پایه و ۲ بانک روسیه را تحریم کرد

نخست‌وزیر کانادا از تحریم‌های جدید این کشور علیه ۹ مقام بلندپایه و ۲ بانک روسی خبر داد که رئیس کمیته امور بین‌الملل دوما و معاونین رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر روسیه هم شامل این فهرست می‌شوند.

کانادا ۹ مقام بلند پایه و ۲ بانک روسیه را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "استیون هارپر"، نخست وزیر کانادا اعلام کرد که اوتاوا تحریم‌های مضاعفی را علیه روسیه اعمال کرده است.

در بیانیه نخست وزیر این کشور  آمده: «دولت کانادا تحریم‌های اقتصادی مضاعفی را علیه 9 تن از مقامات رسمی و 2 بانک روسیه مورد اجرا گذاشته است.»

بر اساس این اطلاعات، "الیگ بلاوینتسوف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در ناحیه فدرال کریمه، "ویچسلاو والودین" معاون اول دفتر ریاست جمهوری، "دمیتری کوزاک" معاون اول نخست وزیر روسیه، "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه، "ولادیمیر ژیرینوفسکی" نماینده بلندپایه دوما و رئیس حزب لیبرال دموکراتیک روسیه از برجسته ترین این مقامات هستند. علاوه بر این روسا و مقامات دو بانک روسی «راه دریای شمالی» و «اکسپوبانک» هم شامل این تحریم‌ها می‌شوند.

روابط روسیه و کانادا از اول ماه مارس سال جاری و بعد از اعمال نخستین تحریم‌های اوتاوا علیه تعدادی از مقامات و شرکت‌های تجاری روسی در رابطه با بحران سیاسی در اوکراین تیره شد. در اواخر این ماه وزارت خارجه روسیه نیز 13 مقام دولتی و پارلمانی کانادا را در پاسخ به این اقدام تحریم کرد.

 تحریم ها از سوی کاندا، بلافاصله پس از تحریم های اروپا و آمریکا که روز دوشنبه 8 فروردین ماه علیه شرکت ها و مقامات روسی تحمیل شد،‌ اعمال می گردد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول