اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

باراک اوباما وارد فیلیپین شد/ حضور نظامی آمریکا در همسایگی چین افزایش یافت

رئیس جمهوری آمریکا در حالی وارد فیلیپین شد که توافق ۱۰ ساله نظامی واشنگتن-مانیل ساعاتی پیش از ورود وی به این کشور میان مقامات ۲ کشور امضا شد.

باراک اوباما وارد فیلیپین شد/ حضور نظامی آمریکا در همسایگی چین افزایش یافت

 به گزارش خبرگزاری فارس، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در حالی وارد مانیل پایتخت فیلیپین شد که توافق نظامی 10 ساله میان 2 کشور پیش از سفرش به این کشور نهایی و امضا شده است.

فیلیپین چهارمین مقصد سفر آسیایی اوباما بعد از سفر به توکیو، سئول و کوالالامپور است.

هدف از پیمان دفاعی واشنگتن-مانیل ادامه تلاش‌ها برای افزایش نفوذ آمریکا در شرق آسیا و مقابله با رشد نظامی و اقتصادی چین ارزیابی می‌شود.

این پیمان دفاعی 10 ساله، که به افزایش حضور نیروهای نظامی آمریکایی در آن کشور می‌انجامد امروز دوشنبه، میان والتر گازمین، وزیر دفاع فیلیپین و فیلیپ گلدبرگ، سفیر ایالات متحده در مانیل، امضا شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی درباره این توافق گفته است؛ «همکاری بیشتری میان نیروهای آمریکایی و فیلیپینی، می‌تواند توان ما را برای تمرین و آماده‌سازی و نیز انجام عملیات -حتی سریع‌تر- در برای مجموعه‌ای از چالش‌ها بالا ‌ببرد.»

براساس این توافق، نیروهای آمریکایی می‌توانند در خاک آن کشور تجهیزات نظامی را نگه دارند که برای نیروهای آن امکانات بیشتری را فراهم می‌آورد.

دولت اوباما سیاست چرخش نظامی از خاورمیانه به آسیا را از سال 2011 در دستور کار قرار داده است و تلاش می‌کند ضمن توسعه روابط نظامی با متحدان سابق حضور نظامی خود را برای مهار قدرت اقتصادی و نظامی چین افزایش دهد.

ارتش آمریکا در حال حاضر در ژاپن، کره جنوبی و استرالیا نیروی نظامی دارد و قصد دارد در فیلیپین نیز پایگاه نظامی مستقر کند.

آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در فیلیپین یک پایگاه تفنگداران دریایی داشت که به دلیل اعتراض مردم این کشور در دهه 1990 تعطیل شد.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول