اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رای اعتماد پارلمان صربستان به وزرای کابینه جدید

همگرایی با اتحادیه اروپا موضوع اصلی مذاکرات اشتون در صربستان

کاترین اشتون در جریان سفر امروز خود به بلگراد با نخست وزیر جدید صربستان که روز گذشته کابینه وزرایش مورد تایید پارلمان قرار گرفت، دیدار کرده و مسئله همگرایی با اتحادیه اروپا در مرکز مذاکرات طرفین قرار دارد.

همگرایی با اتحادیه اروپا موضوع اصلی مذاکرات اشتون در صربستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، نخستین ملاقات بین المللی "الکساندر ووچیچا" نخست وزیر جدید صربستان که در تاریخ 27 آوریل به این سمت منصوب شد، دیدار و گفت‌وگو با "کاترین اشتون" مسئول اصلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا است که امروز، دوشنبه به بلگراد سفر خواهد کرد.

 

انتظار می‌رود که مسائل مربوط به تسریع همگرایی صربستان با اتحادیه اروپا در مرکز توجه مذاکرات خانم اشتون باشد. علاوه بر این مسئله عادی سازی روابط بلگراد و پریشتیتا (مرکز کوزوو) که تحت نظارات و میانجی‌گری اتحادیه اروپا در حال اجراست، نیز مورد توجه طرفین قرار خواهد داشت.

کاتین اشتون در جریان سفر به بلگراد با "تیموسلاو نیکولیچ" رئیس جمهوری و رئیس پارلمان صربستان نیز ملاقات و مذاکره خواهد نمود.

مذاکرات رسمی صربستان و اتحادیه اروپا برای عضویت این کشور در این سازمان در تاریخ 21 ژانویه سال جاری آغاز شد.

لازم به یادآوری است که اعضای کابینه جدید صربستان روز گذشته از سوی پارلمان این کشور مورد تایید قرار گرفتند. 198 نماینده از میان 250 نفر نمایندگان پارلمان صربستان به وزرای انتخابی و برنامه دولت ووچیچا رای مثبت دادند. 

انتهای پیام/[

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول