اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اشپیگل:

تسلیحاتی اوکراینی پس از انتقال به آلمان در اختیار معارضان سوری قرار می‌گیرند

یک هفته‌نامه آلمانی از معامله تسلیحاتی اوکراین با آلمان و احتمال به کارگیری آنها در سوریه خبر داد.

تسلیحاتی اوکراینی پس از انتقال به آلمان در اختیار معارضان سوری قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فاس هفته‌نامه آلمانی‌«اشپیگل»‌ در گزارشی نوشت که اوکراین با آلمان معامله تسلیحاتی دارد.

وزارت خارجه آلمان بنابر درخواست چپ‌گرایان اطلاعاتی را در اختیار قرار داده است که  نشان می دهد  شرکت دولتی «اوکروبرونوپروم» اوکراین تسلیحات نیمه خودکار نوع ( SKS Simonow ) را به آلمان صادر می‌کند و مقامات دولتی آلمان این قرارداد را تصویب کرده بودند. 

وزارت خارجه آلمان درباره مورد مصرف این تسلیحات در آلمان سکوت کرده است و از این معامله با عنوان همکاری محرمانه یاد شده است.

گفته می‌شود این تسلحات برای اصلاح در اختیار آلمان قرار داده شده است. اما اندیشکده آمریکایی«جیمزتاون» که ارتباط قدیمی با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا دارد اعلام کرده است که این تسلیحات از آلمان در اختیار شورشیان سوری قرار می‌گیرد.

این اندیشکده آمریکایی اعلام کرده است که فقط در سالهای 2011 و 2012 ، 54 هزار سلاح کوچک (به سوریه) منتقل شده‌اند که می‌تواند در عملیات‌های مخفیانه به کار گرفته شده باشند.

دولت آلمان اگرچه از گزارش این موسسه آمریکایی اطلاع دارد اما ترجیح می‌دهد درباره آن موضع‌گیری نکند و می‌خواهد که به حزب چپ در این زمینه پاسخگو باشد.بر اساس اعلام منابع دولتی، نه ارتش و نه سرویس‌های اطلاعاتی در خرید این تسلیحات دست نداشته‌اند.

«سوین داگدلم» کارشناس مسایل خارجی چپ گرایان در آلمان با انتقاد از ابراز بی‌اطلاعای دولت در این زمینه گفت: « این که دولت در این زمینه نمی‌تواند اطلاعای بدهد نوعی رسوایی است و بدتر از آن این است که این گمان را هم رد نمی‌کند که از این تسلیحات در یک جنگ مذهبی برای تغییر دولت سوریه استفاده می‌شود.»

انتهای‌پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول