اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه دفتر اطلاعاتی ناتو در مسکو را تعطیل می‌کند

مقامات وزارت دفاع روسیه و کاخ کرملین از امکان تعطیلی دفتر اطلاعاتی ناتو در مسکو در پاسخ به تصمیم این سازمان برای توقف همکاری‌ها با روسیه خبر دادند.

روسیه دفتر اطلاعاتی ناتو در مسکو را تعطیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «کامرسانت» امروز دوشنبه خبر داد که دولت فدراسیون روسیه ممکن است در پاسخ به تصمیم ناتو در مورد توقف کلیه همکاری‌های نظامی و غیرنظامی با روسیه، دفتر اطلاعاتی این سازمان در مسکو را تعطیل کند.

 

یک مقام آگاه در وزارت دفاع روسیه بررسی این مسئله در بالاترین سطح دولتی را مورد تایید قرار داده، و یک مقام کاخ کرملین نیز یادآور شده که هنوز تصمیم نهایی در این رابطه اتخاذ نشده، ولی امکان آن در صورت نیافتن زبان مشترک با مقامات بروکسل وجود دارد.

 

بر اساس اطلاعات این روزنامه، منطقی بودن چنین اقدامی بعد از آن مطرح گردید که در تاریخ اول ماه آوریل وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو تصمیم گرفتند تا کلیه همکاری‌های نظامی و غیرنظامی خود با مسکو را به دلیل مواضع دولت روسیه در قبال بحران اوکراین و پیوستن منطقه خودمختار کریمه به روسیه، متوقف کنند. البته در این بین هنوز اظهارنظری در مورد ادامه فعالیت دفتر اطلاعاتی روسیه در مقر این سازمان صورت نگرفته است.

وزارت امور خارجه روسیه این اقدام ناتو را نشانه باقی ماندن دیدگاه‌های دوران جنگ سرد در میان کشورهای عضو ناتو ارزیابی کرده است.

لازم به یادآوری است پیش از این یکبار دیگر نیز در سال 1999 و بعد از بمباران صربستان دفتر اطلاعاتی ناتو در مسکو تعطیل شد. دولت روسیه به مقامات ناتو فرصت داد تا ظرف 24 ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

دفتر ناتو در مسکو در سال 2000 بار دیگر آغاز به کار کرد. این دفتر در محل سفارت بلژیک در روسیه قرار دارد. از جمله فعالیت‌های این دفتر آشنا کردن افکارعمومی روسیه برای درک بهتر فواید توسعه روابط بین ناتو و روسیه و همچنین هماهنگی اقدامات مشترک و تبادل اطلاعات در چارچوب توافقات بین مسکو و برکسل است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول