اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو مجلس سنای افغانستان در گفت‎وگو با فارس:

هشتم «ثور» سرانجام جهاد مقدس ملت افغانستان است

عضو مجلس سنای افغانستان با اشاره به روز هشتم «ثور» (اردیبهشت) و پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدین در این کشور اظهار داشت که در این روز مردم افغانستان نتیجه جهاد مقدس خویش را گرفتند.

هشتم «ثور» سرانجام جهاد مقدس ملت افغانستان است

«سیدمحمد سعیدی» عضو مجلس سنای افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت: روز هشتم اردیبهشت یکی از روزهای تاریخی و مقدس در افغانستان است، زیرا مردم مسلمان این کشور در این روز توانستند نیروهای شوروی و دست‌نشاندگان آنان در افغانستان را شکست دهند.

سعیدی افزود: مردم افغانستان که تحت رهبری علما و فرماندهان جهادی این کشور در برابر نظامیان شوروی مبارزه می‎کردند، با وجود تحمل مشکلات فراوان، تا روز پیروزی از صفوف جهاد فاصله نگرفتند.

به اعتقاد وی، هشتم اردیبهشت ماه سال 1371 یکی از روزهای به یاد ماندنی در تاریخ افغانستان و منطقه است، زیرا مردم این کشور و کشورهای دوست و همسایه هرگز این پیروزی را فراموش نخواهند کرد.

خشونت‎های اخیر محصول هشتم اردیبهشت نیست

سعیدی در ادامه سخنان خود گفت: پس از پیروزی مردم مجاهد افغانستان در برابر نظامیان شوروی، تعدادی از افراد وابسته به سازمان‌های جاسوسی برخی از کشورهای جهان بطور ناگهانی وارد صفوف و دولت مجاهدین شدند.

وی افزود: این کارمندان سازمان‌های جاسوسی کشورهای خارجی و گروه‌هایی که دشمن مردم افغانستان بودند، سعی در شکستن صفوف مجاهدین این کشور کردند تا افغانستان را به تباهی بکشند.

این سناتور افغان خاطرنشان کرد که دولت مجاهدین و مردم سالار افغانستان در زمانی که نظامیان شوروی را اخراج کردند از تجربه کافی حکومتداری برخوردار نبودند و به همین دلیل دشمنان افغانستان به صفوف مجاهدین پیوستند و دست به خرابی این کشور زدند.

وی تأکید کرد: مسئول ناامنی‎ها و خشونت‎های چند سال اخیر در افغانستان مجاهدین این کشور نیستند بلکه افراد و گروه‌های خارجی و دشمنان مردم این کشور هستند.

به گفته سعیدی، برخی از رهبران افغانستان نیز مسئول خشونت‎ها و ناامنی‎های اخیر در این کشور هستند، زیرا آن‎ها نتوانستند دولت افغانستان را پس از خروج نظامیان شوروی به خوبی اداره کنند.

هشتم اردیبهشت الگویی برای پیروزی نسل جوان افغانستان

سعیدی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی مردم و به ویژه جوانان افغان گفت که هشتم اردیبهشت بهترین الگو برای رسیدن آن‎ها به پیروزی است.

سعیدی افزود: ملت مجاهد افغانستان در سال 1371 توانستند با تحمل مشکلات بسیار، نظامیان شوروی را از خاک خود بیرون کنند و به پیروزی بزرگی در سطح جهان نائل شوند که این خود بیانگر تلاش آن‎ها است.

بنابراین در صورتی که جوانان این کشور نیز با وجود تحمل مشکلات به تلاش خود ادامه دهند، بدون شک به پیروزی خواهند رسید.

سعیدی در ادامه تأکید کرد که هشتم اردیبهشت روز پیروزی حق بر باطل در افغانستان است و این روز را دشمنان مسلمانان بایستی به یاد داشته باشند و قصد اشغال هیچ کشور اسلامی را نکنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول