اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو از تمرکز نیروهای نظامی اوکراین در مناطق نزدیک به مرز روسیه خبر داد

یک مقام وزارت دفاع روسیه از تمرکز غیرمتعارف نیروها و استقرار تجهیزات نظامی ارتش اوکراین در مناطق نزدیک به مرز روسیه و در حوالی شهر اسلاویانسک خبر داد.

مسکو از تمرکز نیروهای نظامی اوکراین در مناطق نزدیک به مرز روسیه خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، یک مقام آگاه در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دولت اوکراین بیش از 15 هزار نیروی نظامی ارتش این کشور را در مناطق مرزی با روسیه مستقر کرده است.

به گفته وی، تمرکز نیروها و تجهیزات نظامی اوکراینی در حومه شهر اسلاویانسک، غیرقابل مقایسه با نیروهای معترض در این شهر است و این اقدامات هیچ شباهتی به عملیات پلیسی نداشته، بلکه بیشتر شبیه یک گروه ارتشی واقعی است که با هدف «از بین بردن کامل شهر» ایجاد شده است.

بر اساس این اطلاعات، در مناطق همجوار با مرز روسیه گروه‌های نظامی متشکل از بیش از 150 هزار نیروی نظامی ارتش و گارد ملی اوکراین، حدود 150 تانک، 230 خودرو نظامی و زره پوش و همچنین بیش از 150 سامانه موشک انداز و تعدادی هم توپخانه متحرک تشکیل شده است.

به گفته این مقام نظامی، تانک‌ها و توپخانه ارتش اوکراین در حومه شهر اسلاویانسک نیز مستقر شده است که از لحاظ نظامی هیچ تناسبی با یک عملیات پلیسی ضد تظاهرات و اعتراضات مردمی ندارد و بیشتر شبیه آمادگی برای یک عملیات نظامی واقعی برای نابودی کامل شهر است.

این مقام وزارت دفاع روسیه همچنین یادآور شد که نیروهای نظامی ناتو هم در کشورهای استونی و لهستان و همچنین در دریای سیاه مستقر شده و خود را برای برگزاری مانورهای دریایی این سازمان در منطقه آماده می‌کنند. به گفته وی، حال این سئول پیش می‌آید که چرا سازمانی که خود را دوست روسیه می‌داند، چنین اقدام غیردوستانه‌ای را در نزدیکی مرزهای آبی و خاکی این کشور به راه انداخته است.

این نظامی روس در عین حال تاکید کرد که نیروهای مسلح ارتش روسیه کاملا در حالت آمادگی نظامی قرار داشته و تمامی اقدامات لازم برای دفع هر نوع تهدیدی علیه تمامیت ارضی این کشور را اتخاذ کرده و تمرینات نظامی نیروهای نظامی در همه نواحی نظامی کشور با هدف تقویت توان رزمی نیروها در حال اجراست.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول