اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف در تماس تلفنی با «کری» خواستار فشار بر کی‌یف برای آزادی رهبر معترضان جنوب شرق شد

وزیر امورخارجه روسیه در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا خواستار فشار واشنگتن بر مقامات دولت موقت کی‌یف برای کاستن از تنش‌ها و آزادی رهبر معترضان جنوب شرق این کشور شد.

لاوروف در تماس تلفنی با «کری» خواستار فشار بر کی‌یف برای آزادی رهبر معترضان جنوب شرق شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدای روسیه،  «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود خواستار فشار آمریکا بر دولت موقت کی‌یف برای کاستن از تنش ها در مناطق شرقی و جلوگیری از اقدامات گروه های افراطی ملی گرا علیه شهروندان این مناطق شد.

بر اساس این گزارش، «لاوروف» به موضوع «زندانیان سیاسی» در بند دولت موقت نیز اشاره و خواستار آزادی رهبر معترضان جنوب شرق این کشور شد.

وزر امورخارجه آمریکا نیز در این تماس تلفنی بر موضع دولتش بر تشویق دولت موقت اوکراین به گام برداشتن در جهت کاهش تنش ها تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که با برداشتن گام های عملی از سوی دولت موقت کی‌یف، معترضان مناطق شرقی نیز گام های مثبتی در راستای تنش‌زدایی بردارند.

موضوع ناظران به اسارت گرفته شده سازمان همکاری ها و امنیت اروپا و اشاره به خروج 92 درصد از تسلیحات شیمیایی از خاک روسیه نیز از دیگر محورهای این گفت و گوی تلفنی بوده است.

بر اساس اعلام وزارت امورخارجه روسیه، این تماس به ابتکار طرف آمریکایی برقرار شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول