اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کی‌یف مدعی شد:

جدایی‌طلبان از ناظران اروپایی بعنوان سپر انسانی استفاده خواهند کرد

دولت اوکراین مدعی است گروههای حامی روسیه که ناظران بین‌المللی اروپا را تحت عنوان «جاسوس» در شرق اوکراین دستگیر کرده‌اند، می‌خواهند از آنها بعنوان سپر انسانی استفاده کنند.

جدایی‌طلبان از ناظران اروپایی بعنوان سپر انسانی استفاده خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اسکای‌نیوز، سرویس امنیتی اوکراین امروز اعلام کرد  گروههای حامی روسیه که ناظران نظامی بین‌المللی را در شرق اوکراین دستگیر کرده‌اند، در نظر دارند از آنها به عنوان «سپر انسانی» استفاده کند.

هشت نفر از اعضای سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) به همراه 5 نیروی نظامی اوکراین در شرق این کشور در حال سفر بودند که از سوی استقلال طلبان «اسلاویانسک» دستگیر شدند.

واحد ضدترور کی‌یف مدعی شده است که شورشیانی که این تیم به رهبری آلمان‌ها را دستگیر کرده‌اند، به همراه روسیه فعالیت‌ها علیه دولت اوکراین را سازماندهی می‌کنند.

با اینحال، پیشتر مسکو اعلام کرد که تمامی گام‌های احتمالی را برای آزادی ناظران نظامی در شرق اوکراین را به کار می‌گیرد.

«ویاچسلاو پونومایف»، شهردار شهر شرقی «اسلاویانسک» هم اعلام کرده حاضر است گروهی از ناظران خارجی که دستگیر شده‌اند را در ازای آزادی فعالان حامی روسیه آزاد کند.

وی روز شنبه ضمن اعلام این مطلب افزود: «آنها افسران کشورهای عضو ناتو بودند. از آنجایی که ما نقشه‌هایی را همراه آنها پیدا کردیم که حاوی اطلاعاتی درباره مکان ایست‌های بازرسی ما بود، این برداشت را داریم که آنها افسرانی هستند که مأموریت‌ جاسوسی دارند.»

این تیم هشت نفری تحت حمایت سازمان امنیت و همکاری در اروپا به همراه 5 نظامی اوکراینی به شرق اروپا سفر کرده بودند که روز جمعه از سوی استقلال طلبان در اسلاویانسک دستگیر شدند.

با افزایش تنش‌ها در اوکراین، آمریکا و شرکای وی در گروه 7 شب گذشته اعلام کردند که آمادگی تحمیل تحریم‌های بیشتر اقتصادی علیه روسیه را دارند و کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که احتمالاً این تحریم‌ها روز دوشنبه هفته جاری اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ج

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول