اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد

رشد 28 درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از رشد 28 درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا در اصفهان طی سال گذشته خبر داد.

رشد 28 درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا در اصفهان

ستار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه قاچاق کالا قدمتی به قدمت داد و ستد، تجارت و وضع مقررات و ضوابط صادرات و واردات و مراودات اقتصادی بین‌الملل دنیا دارد، اظهار کرد: قاچاق همواره یکی از تهدیدات جدی فراروی اقتصاد هر کشور بوده است به طوری که این پدیده مخرب توانسته بخشی و یا تمام اقتصاد کشور‌ها را به نابودی بکشاند.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا با آثار و تبعات مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بالاترین آسیب را به تولید داخلی و بیکاری بر جای می‌گذارد، ‌تصریح کرد: در تمام کشورها، مقررات و قوانینی برای مقابله جدی با این موضوع طرح و به مرحله اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز به دلایل مختلف از جمله شرایط خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت شمال جنوب و بازار مصرف مناسب، عدم تعادل در عرضه و تقاضای بعضی کالاها و اهداف کلی که دشمنان بر علیه کشور دنبال می‌کنند، در معرض قاچاق کالاهای مختلف قرار دارد.

خسروی گفت: فرماندهی استان اصفهان، در اجرای منویات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال 93  با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با اولویت‌بندی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با جدیت و با اقتدار هر چه بیشتر امسال وارد عمل شده است.

وی افزود: اشراف جامع اطلاعاتی بر تمامی مبادی ورودی و خروجی در استان و اعمال کنترل محسوس و نا‌محسوس نقاط آلوده به  قاچاق و همچنین کنترل و اشراف به قاچاقچیان و مبارزه با قاچاق کالا را در اولویت دارد که توفیقات ارزشمندی نیز در این زمینه به دست آورده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اضافه کرد: پلیس آگاهی به عنوان متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هر سال و به موازات تحولات اجتماعی و اقتصادی برنامه‌های خود را برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه و به اجرا در می‌آورد.

وی بیان کرد: در سال گذشته پلیس اصفهان، توفیقات بسیاری در عرصه قاچاق کالا و ارز به دست آورده است که کشفیات قاچاق کالا در سال گذشته نسبت به سال 91، 18 درصد از نظر ریالی رشد داشته است.

خسروی با بیان اینکه در سال گذشته باندهای فعال و قاچاق کالا در استان شناسایی و منهدم شدند، افزود: پرونده‌های کلان قاچاق 129 درصد، قاچاقچیان دستگیر شده  28 درصد، خودروهای حامل قاچاق 47 درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است.

انتهای پیام/63012/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول