اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گروه 7 بر سر تحریم مجدد روسیه به توافق رسیدند

گروه 7 اعلام کرد بر سر تحمیل تحریم‌های تازه علیه روسیه بر سر بحران اوکراین به توافق رسیده‌اند و از روز دوشنبه این تحریم‌ها را اعمال خواهند کرد.

گروه 7 بر سر تحریم مجدد روسیه به توافق رسیدند

به گزارش خبرگزاری فار س، به نقل از «ای اف پی»، روز شنبه بیانیه ای صادر شد مبنی بر موافقت هفت کشور صنعتی جهان بر سر اعمال تحریم های تازه علیه روسیه بر سر اوکراین.

یک مقام بلند پایه  آمریکایی با تایید این خبر اعلام کرد:« تصمیم گیری بر سر اجرای این تحریم روز دوشنبه(پس فردا) صورت می گیرد.»

در این بیانیه آمده:«ما اکنون به این نتیجه رسیده ایم که به سرعت تحریم های دیگری علیه روسیه اعمال کنیم.»

کشورهای عضو گروه 7 در بیانیه خود از این که دولت اوکراین در مواجهه با جدایی طلبان از خود«خویشتنداری» نشان داده اند،‌ از آنها قدر دانی کرده اند. این در حالی است که در نخستین ساعات آغاز عملیات«ضد تروریستی» نظامیان اوکراینی علیه استقلال طلبان این کشور،‌ دستکم 5 نفر کشته و شاری مجروح شدند.

براساس این گزارش، تحریم‌های اتحادیه اروپا بیشتر متوجه افراد میدانی است در حالیکه تحریم های آمریکا بیشتر «دوستان و نزدیکان» ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شخصیت های حقوقی را هدف می گیرد. 

گروه 7 همان 8 گروه صنعتی جهان است که به دنبال بحران اوکراین و اخراج روسیه از آن به گروه 7 تغییر نام داده شده است.

پنجشنبه گذشته،‌ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود،‌ تحریم روسیه به نفع اقتصاد کشورش است و باعث کاهش وابستگی آنها به غرب می شود.

مدتی است بین غرب به رهبری آمریکا و روسیه، بر سر بحران اوکراین جنگ سرد تمام عیاری آغاز شده است. جان کری گفته مدیریت این جنگ به مراتب سخت تر از مدیریت دوران جنگ سرد بین آمریکا و شوروی سابق است. هواداران دو طرف نیز در حال حاضر در مناطق شرقی اوکراین در حال جنگ با یکدیگر هستند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول