اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

در پی افزایش ناامنی‌ها در پاکستان

نمایندگان مجلس پاکستان خواستار دریافت سلاح‌های پیشرفته شدند

بر اثر افزایش ناامنی‌ها، بیشتر نمایندگان مجلس پاکستان از دولت این کشور خواستند تا سلاح پیشرفته در اختیار آن‌ها قرار دهد، اما ارتش پاکستان هنوز مجوز دریافت این سلاح‌ها را صادر نکرده است.

نمایندگان مجلس پاکستان خواستار دریافت سلاح‌های پیشرفته شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، همزمان با عملیات ارتش پاکستان علیه طالبان و افزایش ناامنی‌ها، نمایندگان مجلس این کشور از دولت تقاضا کردند سلاح پیشرفته در اختیار آنها قرار دهد.

بسیاری از سناتورها و حتی نمایندگان زن مجلس نیز سعی در بدست آوردن اسلحه مورد نیاز خود از انبارهای ارتش پاکستان دارند و از تهیه سلاح از بازار آزاد خودداری می‌کنند.

این در حالی است که زمان قدرت حزب «مردم» پاکستان، به 239 نفر از نمایندگان مجلس اجازه داده شد تا بطور مستقیم از کارخانه‌های اسلحه سازی این کشور سلاح خریداری کنند.

در حال حاضر بیشتر اعضای مجلس خواستار دریافت سلاح «g3» و مسلسل «اس.ام.جی» هستند که ارتش هنوز مجوز دریافت این سلاح‌ها را صادر نکرده است.

سناتور «زاهدخان» در اعتراض به «رانا تنویر حسین» مدیر تولیدات دفاعی و سلاح پاکستان گفت که آیا ما سیاستمداران تروریست هستیم که ارتش اجازه نمی‌دهد سلاح پیشرفته در اختیار داشته باشیم!

در حال حاضر بیشتر سیاستمداران ایالت «بلوچستان» پاکستان از جمله «نواب اسلم رئیسانی» سر وزیر سابق این ایالت و مقامات ایالت «خیبرپختونخواه» که انواع سلاح را در اختیار دارند نیز از متقاضیان سلاح‌های پیشرفته با قدرت تخریبی بالا هستند.

همچنین سیاستمداران و نمایندگان مجلس این کشور در ایالت «سند» و «پنجاب» نیز بدنبال دریافت سلاح پیشرفته هستند.

این در حالی است که از ماه دسامبر تاکنون، حمله پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی متوقف شده و ارتش نیز عملیات علیه طالبان را به حالت تعلیق درآورده، اما طالبان با افزایش حملات خود نشان دادند که به اصول برقراری صلح پایبند نیستند.

برخی کارشناسان معتقدند که حملات اخیر تروریستی بوسیله افراد وابسته به ارتش انجام می‌شود تا مسیر عملیات ارتش پاکستان در «وزیرستان» هموار شود. از سوی دیگر به سبب این که طالبان مسئولیت بسیاری از این حملات را به عهده می‌گیرند، نمی‌توان آنها را تبرئه کرد.

به گفته کارشناسان افزایش حملات تروریستی در حین انجام مذاکرات صلح نشان می‌دهد طالبان به دنبال مذاکره نیستند بلکه سعی دارند با ایجاد رعب و وحشت بین مردم، دولت پاکستان را تحت فشار قرار دهند و از این طریق امتیاز بیشتری را مطالبه کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول