اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان خبر داد

انهدام 23 باند مواد مخدر در کردستان

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان از شناسایی و انهدام 23 باند مواد مخدر در سال گذشته در این استان خبر داد.

انهدام 23 باند مواد مخدر در کردستان

محمدسلیم کریمی در حاشیه برگزاری جشنواره 4 هزار نفری بهبود یافتگان اعتیاد در سنندج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، به اقدامات این شورا در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 92 یک‌ تن و 138 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

به گفته وی، 338 کیلوگرم از این میزان تریاک، 48 کیلوگرم حشیش، 464 کیلوگرم مرفین، 9کیلوگرم هروئین، 57 کیلوگرم شیشه، 209 کیلوگرم گراس و 20 کیلوگرم سایر مواد مخدر بوده است.

رشد 87 درصدی کشف مواد مخدر

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان افزود: با کشف این میزان مواد مخدر در سال 92 نسبت به سال قبل از آن 87 درصد رشد داشته‌ایم.

کریمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک ‌تن و 393 کیلوگرم انواع مواد پیش‌ساز نیز در این استان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گرایش از مواد سنتی به مواد صنعتی تغییر یافته است، تصریح کرد: در سال گذشته 3 هزار و 582 مورد عملیات مبارزه با مواد مخدر در استان انجام و 23 باند در این راستا شناسایی و متلاشی شده‌اند.

به گفته دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان، 250 نفر قاچاقچی و تعداد 3 هزار و 300 نفر توزیع کننده، حمل کننده و نگهدارنده مواد مخدر نیز طی عملیات‌های اجرا شده در سال گذشته دستگیر شده‌اند.

کریمی افزود: جمع‌آوری قرص‌ها و داروهای غیرمجاز در بازارچه‌های مرزی بانه و مریوان از دیگر اقدامات این شورا در سال گذشته بوده است.

انهدام 5 کارگاه تولید شیشه

وی در ادامه از شناسایی و انهدام 5 کارگاه تولید مواد مخدر از نوع شیشه طی دو سال گذشته در این استان خبر داد و بیان کرد: طرح تشدید برخورد با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی به صورت ویژه در استان اجرا شده است.

به گفته دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان، در حال حاضر 44 درصد پرونده‌های تشکیل شده در زندان‌های استان مربوط به متهمین مواد مخدر است.

کریمی از جمع‌آوری بیش از 475 نفر از معتادین متجاهر در سطح استان خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر 61 مرکز در زمینه نگهداری و درمان معتادان در استان فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، این مراکز 8 هزار معتاد را در حال حاضر زیرپوشش خدمات درمانی خود قرار داده‌اند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان اینکه 11 مرکز بستری کمپ در راستای ترک کامل اعتیاد بدون استفاده از دارو درمانی در استان فعالیت می‌کنند، بیان داشت: یکی از این مراکز در راستای ترک اعتیاد بانوان در استان فعال است.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 2100 معتاد بهبودیافته

کریمی از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 2 هزار و 100 معتاد بهبود یافته در طول سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: ایجاد 150 شغل دائم، 16 واحد مسکونی و برگزاری کلاس‌های نهضت سوادآموزی برای معتادان بهبود یافته از دیگر اقدام انجام شده در سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از اعتیاد نیز اقدامات قابل توجهی در استان صورت گرفته است، گفت: سند جامع مبارزه با اعتیاد استان شامل طرح‌های پیشگیری، از اعتیاد در چهار کانون« محلات، محیط‌های آموزشی، محیط‌های کار و خانواده» در سطح استان در حال اجرا است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان در پایان افزود: 42 انجمن آن‌جی‌او در زمینه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در حال حاضر در این استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/79002/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول