اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی کردستان خواستار شد

لزوم توجه کشاورزان به اطلاعات هواشناسی در بازدهی تولیدات کشاورزی

مدیرکل هواشناسی کردستان خواستار لزوم توجه کشاورزان به اطلاعات هواشناسی در بازدهی تولیدات کشاورزی شد.

لزوم توجه کشاورزان به اطلاعات هواشناسی در بازدهی تولیدات کشاورزی

محمدطالب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: آلودگی هوای کردستان اکنون چشمگیری نیست و وجود غبار غلیظی در استان گزارش نشده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان در ادامه به وضعیت دمای استان اشاره کرد و گفت: دمای هوای استان تا جمعه تغییر قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دمای کردستان از روز جمعه روندی افزایشی را خواهد داشت، تصریح کرد: از امروز هوا پایدار بوده و پدیده جوی قابل ملاحظه‌‌ای وجود نخواهد داشت.

به گفت حیدری بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی بارندگی قابل ملاحظه‌ای در استان پیش‌بینی نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان به سردترین نقطه استان طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: سراب شهرک دهگلان با دمای 3 درجه پایین‌ترین دمای استان را داشته است.

به گفته این مسئول، سلین با دمای 12 درجه گرمترین نقطه استان طی 24 ساعت گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: دمای استان طی 24 ساعت گذشته از 3 درجه تا 12 درجه متغیر بوده است.

حیدری در ادامه به دمای نقاط استان طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: دمای هزارکانیان پنج درجه، زرینه 6 درجه، مریوان هفت درجه، قاملو و کامیاران 9 درجه و قروه و دهگلان 11 درجه بوده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان به اهمیت نقش اطلاعات هواشناسی در تولیدات کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزان با توجه به اطلاعات هواشناسی می‌توانند به بازدهی بیشتر محصولات خود کمک شایانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گیاه از ابتدای کاشت که به صورت بذر است تا زمان برداشت تحت تاثیر عوامل جوی محلی قرار می‌گیرد، درجه حرارت هوا، نزولات جوی، ساعات آفتابی، سمت و سرعت باد، تبخیر و تعرق و عوامل جوی دیگر در زمان برداشت محصول و حتی پس از برداشت آن مهم است.

این مسئول در پایان تصریح کرد: حمل و نگهداری محصولات در انبارها و سیلوها هم نیازمند به اطلاع دقیق از عوامل جوی محلی است و اطلاعات هواشناسی از قبیل دمای هوا و خاک، زمان و میزان بارندگی، سمت و سرعت باد و از در خصوص زمان شروع کشت، زمان آبیاری، زمان کودپاشی، زمان سم‌پاشی می تواند برداشت محصول را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

انتهای پیام/79019/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول