اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

سعدون‌زاده در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد

روابط رو به گسترش تهران و کویت/ سفر گروه دوستی پارلمانی به کویت در تابستان امسال

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کویت سفر امیر کویت به تهران را منجر به گسترش مناسبات دوجانبه خواند و گفت که گروه دوستی پارلمانی ایران تابستان سال جاری به کویت سفر خواهد کرد.

روابط رو به گسترش تهران و کویت/ سفر گروه دوستی پارلمانی به کویت در تابستان امسال

جواد سعدون‌زاده رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کویت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، درباره سفر امیر کویت به ایران با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی همواره تاکید کرده که باید روابط دوستانه و برادرانه بین ایران و کشورهای همجوار خلیج فارس برقرار شود، گفت: روابط بین ایران و کویت روز به روز در همه ابعاد در حال گسترش است و ما همواره روابط خوب و رو به جلویی را با کویت داشته‌ایم، ضمن اینکه کویتی‌ها نیز همواره بر توسعه مناسبات با ایران تاکید کرده‌اند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کویت همواره تمایل مثبت خود را برای گسترش روابط با ایران به صورت عمیق نشان داده، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که از روابط دوستانه و همکاری منطقه‌ای به ویژه توسعه همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی با کویت استقبال کرده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کویت با تاکید بر اینکه 8 سال از آخرین سفر گروه دوستی پارلمانی کویت و ایران به تهران می‌گذرد، یادآور شد: ولی همواره تمایل و رویکرد مثبت و رو به توسعه روابط در همه زمینه‌ها و همچنین اراده سیاسی برای گسترش روابط 2 کشور را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در برهه حساس فعلی که خاورمیانه شاهد دستخوش تغییرات گسترده و همه جانبه‌ای است، امیدواریم که با سفر امیر کویت به تهران صفحه جدیدی از روابط تهران و کویت گشوده شود.

سعدون‌زاده گفت: ایران به عنوان مهمترین کشور منطقه با توانایی‌های فنی و خدماتی بالا و ارزان قیمت برای کشورهای دوست و همجوار حاشیه خلیج فارس، فرصت مغتنمی است تا این کشورها بتوانند در یک روابط سازنده از توانایی‌های ایران استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران و همینطور دستگاه دیپلماسی و مجلس شورای اسلامی بر این امر تاکید دارد که روابط دوستانه و برادرانه باید بین ایران و کشورهای همجوار برقرار شود و روز به روز این روابط در همه ابعاد گسترش یابد.

نماینده مردم آبادان در ادامه افزود: کویت همواره تمایل مثبت خود را برای گسترش روابط با ایران نشان داده و امیدواریم که سفر امیر کویت به تهران بتواند فرآیند دوستی عمیق بین دو ملت را گسترش دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: امیدوارم مقدمات سفر گروه دوستی پارلمانی ایران را به کویت را در آینده نزدیک فراهم کنیم و این سفر در تابستان امسال صورت گیرد.

سعدون‌زاده با تاکید بر اینکه باید سفر امیر کویت به تهران را به فال نیک بگیریم، عنوان کرد: معتقدیم که این سفر می‌تواند به گسترش روابط و نزدیکی دیدگاه منجر شود.

به گفته وی جمهوری اسلامی ایران مرکز ثقل روابط همه جانبه برای همه کشورهای منطقه است و این را کشورهای منطقه به خوبی درک کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول