اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لوکاشنکو: اوکراین بدون جنگ کریمه را تسلیم کرد، چون آن را از خود نمی‌داند

رئیس‌جمهوری بلاروس گفت: این واقعیت که اوکراین بدون جنگیدن «کریمه» را به روسیه تسلیم کرد گویای آن است که از ابتدا این منطقه را متعلق به خود نمی‌دانست.

لوکاشنکو: اوکراین بدون جنگ کریمه را تسلیم کرد، چون آن را از خود نمی‌داند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشنکو" رئیس‌جمهوری بلاروس امروز، سه شنبه  در بخشی از پیام سالانه خود برای مردم و پارلمان این کشور گفت: اوکراین منطقه کریمه را بدون جنگ کردن و به راحتی تسلیم روسیه کرد، برای اینکه آن را بخشی از خاک خویش نمی‌داند.

لوکاشنکو افزود: چرا ما ندیدیم که جنگی بر سر کریمه درگیرد؟ نیروی نظامی اوکراین در کریمه به مراتب بیشتر از نیروهای روسی مستقر در منطقه بودند. اوکراین از این منطقه اصلا دفاع نکرد، برای آنکه آنجا را از آن خود نمی‌داند، در غیراین صورت برای از دست ندادن آن محکم می‌ایستاد و جنگ می‌کرد.

رئیس‌جمهوری بلاروس همچنین تاکید کرد که وی نیز معتقد است منطقه کریمه در واقع امر به فدراسیون روسیه تعلق دارد، ولی از لحاظ حقوقی توافقی در این زمینه وجود ندارد. شاید صحت این مسئله در آینده تاریخ روشن شود.

لازم به ذکر است که "میخائیل گورباچف" آخرین رئیس جمهوری روسیه نیز بعد از برگزاری همه پرسی 16 ماه مارس و پیوستن منطقه کریمه به ترکیب فدراسیون روسیه چنین اظهارنظر کرده بود که بدین ترتیب اشتباهی که رهبران روسیه در اوایل دهه 90 در بخشیدن این منطقه به اوکراین انجام داده بودند، اصلاح شده است.

96 درصد از مردم منطقه کریمه در یک همه پرسی در تاریخ 16 ماه مارس گذشته ، به استقلال این جمهوری خودمختار از کشور اوکراین و پیوستن آن به ترکیب فدراسیون روسیه رای مثبت دادند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول