اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو رهبری ستاد «زلمی رسول» در گفت‌وگو با فارس:

از ائتلاف «رسول» با «عبدالله عبدالله» اطلاعی نداریم

عضو رهبری ستاد انتخاباتی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر ائتلاف «زلمی رسول» و «عبدالله عبدالله» گفت که از این ائتلاف اطلاعی نداریم اما چنانچه این انتخابات به دور دوم کشیده شود، ائتلاف، عبدالله را به پیروزی می‌رساند.

از ائتلاف «رسول» با «عبدالله عبدالله» اطلاعی نداریم

«عارف‎الله پشتون» عضو ستاد انتخاباتی زلمی رسول و عضو مجلس سنای افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت: زلمی رسول تاکنون در مورد ائتلاف خود با تیم عبدالله چیزی نگفته است.

پشتون افزود: تیم انتخاباتی زلمی رسول از این ائتلاف اطلاعی ندارد اما ممکن است در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود با کاندیدای دیگری ائتلاف کند.

این در حالی است که عبدالله عبدالله، کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان گفته است که با زلمی رسول، در صورت که انتخابات به دور دوم برود، ائتلاف خواهد کرد.

تیم کنونی رسول در دور دوم انتخابات با وی همکار نیستند

عضو ستاد انتخاباتی رسول در ادامه گفت: در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دور دوم کشیده شود و زلمی رسول با کاندیدای دیگری ائتلاف انجام دهد، تیم کنونی با وی نخواهند بود.

پشتون افزود: شورای رهبری تیم رسول متشکل از 19 نفر است که برخی از آن‎ها تصمیم گرفته‌اند تا در دور دوم انتخابات با این کاندیدا نباشند.

وی در مورد علت این تصمیم اعضای رهبری ستاد رسول چیزی نگفت، اما تأکید کرد که امیدوار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در دور اول نتیجه مثبتی دهد.

ائتلاف، در دور دوم انتخابات عبدالله را به پیروزی می‎رساند

عارف الله پشتون با اشاره به شایعه ائتلاف میان عبدالله و رسول اظهار داشت که این ائتلاف می‎تواند آرای ملت افغانستان را به سمت مشخصی ببرد.

به باور این عضو ارشد ستاد رسول، در صورتی که این 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در دور دوم انتخابات ائتلاف کنند، این ائتلاف عبدالله را به پیروزی خواهد رساند.

وی تأثیر این ائتلاف بر روحیه مردم این کشور را مثبت عنوان کرد و گفت که ملت افغانستان در مورد این ائتلاف‎ها خوشبین هستند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بخوبی برگزار خواهد شد

پشتون در ادامه با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت: در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دور دوم کشیده شود، این انتخابات نیز بخوبی برگزار خواهد شد زیرا مردم این کشور با شرکت در دور دوم انتخابات به کاندیدای مورد نظرشان رأی خواهند داد.

این عضو مجلس سنای افغانستان تصریح کرد: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نیز توانایی کامل برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات را دارند و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.

این در حالی است که نتیجه مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در چهارم اردیبهشت اعلام خواهد شد و قرار است نتیجه نهایی این روند پس از 20 روز بررسی شکایت‎های انتخاباتی در 24 اردیبهشت اعلام شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول