اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر بیرجند:

حفاظت از محیط زیست از اهم وظایف سیاست‌گذاران و مسئولان است

نائب رئیس شورای شهر بیرجند گفت: مدیریت و حفاظت از محیط زیست و جهت دادن به مقولات فناوری و نهادی به نحوی که نیازهای انسانی کنونی و آینده بشریت به صورت مستقر و پایدار تأمین شود از اهم وظایف سیاست‌گذاران و مسئولان است.

حفاظت از محیط زیست از اهم وظایف سیاست‌گذاران و مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نفیسه نخعی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی زمین پاک که در منطقه گردشگری بند دره بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: زمین سرمایه مشترک بشر برای نسل حاضر و نسل آینده است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل تمام تلاش‌هایی که برای حفاظت محیط زیست انجام می‌شود در حقیقت در مسیر نگه‌داری نسل بشری است.

نائب رئیس شورای شهر بیرجند اذعان داشت: انسان‌ها در زندگی امروزه بعضی از اوقات کمتر به محیط زیست توجه دارند و گاه به تخریب آن می‌پردازند.

روال تخریب سرمایه‌های مشترک نسل بشری نگران کننده است

نخعی تأکید کرد: در حال حاضر وضعیت محیط زیست در تمام دنیا وضعیت امیدبخشی نیست به طوریکه اگر درست برنامه‌ریزی نشود و قانون و مقررات خاصی به تصویب نرسد روال تخریب این سرمایه‌های مشترک نسل بشری نگران کننده است.

نائب رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به روز زمین پاک ، بیان کرد: این روز در تمام دنیا برگزار می‌شود و به همه مردم یادآوری می‌کند که باید در حفظ و نگه‌داری این زمین به عنوان بستر بالندگی و تکامل تلاش بیشتر از گذشته تلاش کنیم.

نخعی با بیان این‌که طبق اصل 50 قانون اساسی کشور وظیفه عمومی تلقی می‌شود، افزود: طبق این قانون فعالیت‌هایی که منجر به تخریب آن شود ممنوع است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این آموزه‌های دینی ما با  معرفی معتدل‌ترین و نظریه‌ها در مورد طبیعت بر حفاظت از محیط زیست تأکید فراوان دارد.

نائب رئیس شورای شهر بیرجند گفت: بنابراین توسعه پایدار به معنای مدیریت و حفاظت از محیط زیست و جهت دادن به مقولات فناوری و نهادی به نحوی که نیازهای انسانی کنونی و آینده بشریت به صورت مستقر و پایدار تأمین شود از اهم وظایف سیاست‌گذاران و مسئولان است.

نخعی با بیان این‌که توسعه پایدار از نظر زیست محیطی غیرمخرب و از نظر اقتصادی پویا و از اجتماعی مورد پذیرش است، خاطر نشان کرد: بنابراین در سال اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی وظیفه همه مسئولان با تکیه بر مردم تلاش مجاهدانه در امور زیست محیطی است.

انتهای پیام/69022/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول